شناسه خبر:66934
1401/12/16 09:06:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: تخصیص 300 متر زمین برای احداث خانه سینمای جوان ایلام در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

علی هوشمند روز دوشنبه اظهار کرد: هماهنگی‌هایی با شهرداری ایلام به‌منظور جانمایی این مکان صورت گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر این نیاز اهالی سینمای استان محقق شود.
وی با اشاره به سفر امسال معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان افزود: تفاهم نامه دوجانبه ای در این سفر میان استاندار با معاون وزیر منعقد شد تا بر اساس آن شاهد ساخت نخستین فیلم بلند حرفه‌ای سینمایی در استان با لوکیشن و موضوع دفاع مقدس باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: همچنین در این سفر رایزنی برای حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه و تجهیز سینمای جوان صورت گرفت که بدون شک در آینده نزدیک شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.
هوشمند با اشاره به راه اندازی قرارگاه و موکب ایران و ایلام (شین) در ایام اربعین 1401 تأکید کرد: 114 نمایش میدانی و خیابانی طی این مدت در کمربندی شرقی ایلام برای بازدیدکنندگان و زائران اجرا شد.
وی برپایی جشنواره تولیدات هنری (فیلم و عکس ) با هدف استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در آبدانان و برگزاری همایش استانی تئاتر طنز در ایوان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حوزه نمایش عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایلامی ایلام اضافه کرد: امسال 84 نمایش صحنه ای نیز با موضوع‌های مختلف در استان اجرا شد که نشان دهنده میزان علاقه هنرمندان این عرصه و استقبال مردم از حوزه نمایش بوده است.

شناسه خبر 66934