شناسه خبر:66809
1401/12/13 14:55:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: میزان خرید کتاب در این استان امسال به نسبت سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

علی هوشمند اظهار کرد: امسال حدود 14 میلیارد و 500 میلیون ریال کتاب در حوزه‌های مختلف وارد استان شده است.
وی افزود: خرید این مقدار کتاب به نسبت دوره‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود و افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تأکید کرد: کتاب‌های خریداری شده میان مراکز آموزشی به‌صورت رایگان توزیع شده است.
هوشمند با اشاره به چاپ 270 عنوان کتاب طی سال جاری در استان یادآور شد: این تعداد کتاب با شمارگان 280 هزار نسخه توسط 40 ناشر فعال استان ایلام به چاپ رسیده است.
وی از برگزاری آموزش‌های هنری رایگان در استان طی دو دوره خبر داد و یادآور شد: مهران در این زمینه به‌عنوان شهرستان نمونه کشوری برگزیده شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به موفقیت‌های هنرمندان عرصه تئاتر استان در سطح کشور اضافه تأکید کرد: دو اثر از استان در جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور برگزیده شد و در جشنواره تئاتر فجر نیز سه اثر ایلام در بخش تئاتر خیابانی حضور داشت.
هوشمند گفت: امسال برای نخستین‌بار تئاتر کرنر از زیر درختان بلوط که در خصوص 15 شهید زمین فوتبال چوار است، به بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد و از نظر نویسندگی، کارگردانی و طراحی نور نامزد دریافت جایزه شد و عزت‌الله آقایی نیز در بخش بازیگری حائز رتبه شد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در استان طی دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار کرد: 16 هنرمند این عرصه امسال بیش از 100 اثر را به این جشنواره ارسال کردند و افراد برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

شناسه خبر 66809