شناسه خبر:66804
1401/12/13 14:31:07
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان:

کتابخانه عمومی شهرک نایسر سنندج به‌زودی افتتاح می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: کتابخانه عمومی شهرک منفصل شهری نایسر سنندج به‌زودی افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به کتابخوانان می‌شود.

محمد مخدومی، با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی شهر نایسر آماده افتتاح و بهره‌برداری است، اظهار کرد: این کتابخانه با امکانات ویژه تا پایان اسفندماه سال جاری افتتاح می‌شود.
وی عنوان کرد: کتابخانه عمومی نایسر یکی از بخش‌های مجتمع بزرگ فرهنگی_ هنری این شهرک است که در طبقه نخست این مجتمع واقع شده و دارای 247 متر مربع زیربنا است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه کتابخانه نایسر دارای بخش‌های متنوعی است، افزود: مخزن کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، نشریات بخش خدمات مبتنی بر وب ازجمله قسمت‌های این کتابخانه عمومی شهرک منفصل شهری نایسر است.
مخدومی با اشاره به اینکه به‌منظور تجهیز کتابخانه مذکور از به روزترین و با کیفیت‌ترین امکانات استفاده شده است، گفت: تاکنون نزدیک به پنج میلیارد ریال به‌منظور راه‌اندازی کتابخانه نایسر هزینه شده است.
وی عنوان کرد: متأسفانه شهرک منفصل شهری نایسر سنندج با بیش از 80 هزار نفر جمعیت فاقد امکانات مناسب به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و هنری است و امیدواریم با راه‌اندازی این مجتمع بخشی از نیازهای مردم در این زمین‌ها تا حدودی مرتفع شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان راه‌اندازی کتابخانه در مناطق روستایی و حاشیه شهری را از برنامه‌های مهم این نهاد فرهنگی ذکر کرد و افزود: بر همین اساس در سال‌های گذشته چند کتابخانه روستایی در استان راه‌اندازی شده است.
مخدومی خواستار حمایت بیشتر مسئولان و خرینی از کتابخانه‌های عمومی شد و اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی هستند و توجه به این بخش سبب پیشرفت در سایر بخش‌ها نیز می‌شود.
گفتنی است؛ استان کردستان در حال حاضر دارای 54 باب کتابخانه عمومی نهادی و 28 باب کتابخانه عمومی مشارکتی است و نزدیک به 45 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

شناسه خبر 66804