شناسه خبر:66774
1401/12/13 12:52:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: 45 گروه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌ آبادغرب، گیلان‌غرب، کنگاور و سرپل‌ذهاب آثار خود را در مساجد پایه تولید و تا پایان اسفندماه جاری اجرا می‌کنند.

افشین آزادی، رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در توضیح برنامه تئاتر بچه‌های مسجد، اظهار کرد: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ذیل حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال فعالیت است که در استان کرمانشاه بیش از 40 گروه در سطح مساجد در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: طی یکی دوسال اخیر مدرسین تئاتر با هدف تربیت هنرمند متعهد در مساجد مستقر شده و با تعلیم قشر مورد هدف از نوجوان و جوانان، نمایش‌نامه‌هایی را مرتبط با مفهوم مسجد تمرین می‌کنند.
رییس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر مرحله استانی این تئاتر در حال اجرا است که حدود 45 گروه از شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب، کنگاور و سرپل‌ذهاب ثبت شده و در اسفنده‌ماه 330 اجرا در اکثر مساجد شهرستان‌های ذکر شده خواهند داشت.
وی افزود: هشت گروه به عنوان گروه برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت که در انتهای اسفندماه و ابتدای فروردین‌ماه که مصادف با ماه رمضان است حدود 80 اجرا در سطح مساجد خواهند داشت.

شناسه خبر 66774