شناسه خبر:66732
1401/12/13 10:56:06

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ساوه گفت: برای توسعه شهرستان، ساوه را تبدیل به یک کارگاه ساختمانی خواهیم کرد.

مهدی الیاسی در آیین افتتاح مدرسه قدیمی حافظ روستای نورعلی‌بیک اظهار کرد: امیدواریم امر مدرسه‌سازی به مدد خیرین این حوزه، ادامه پیدا کند و ما هم همراه و همیار آنها در این کار خیر هستیم؛ دولت در بحث مدرسه‌سازی به کمک خیرین نیازمند هست.
وی با بیان اینکه برای توسعه شهرستان، ساوه را تبدیل به یک کارگاه ساختمانی خواهیم کرد افزود: مردم این روستا در اقدامات خیرخواهانه پیشگام هستند و به همت همین اهالی یک درمانگاه بسیار خوب نیز احداث شده که نشان می‌دهد این روستا راه پیشرفت و توسعه را در پیش گرفته است.
فرماندار ساوه همچنین با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز، خواستار حضور مؤثر خیرین در حوزه‌های مختلف شد و ابراز امیدواری کرد با مشارکت خیرین در بخش‌های مختلف، زمینه توسعه زیرساخت‌های شهرستان فراهم شود.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این برنامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری گفت: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان در سال 1401، تعداد 42 پروژه در قالب 741 درس با زیربنای برابر با 31 هزار و 628 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش شده است.
جواد لنجابی اظهار کرد: از این 42 پروژه، 36 پروژه به صورت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و 6 پروژه به صورت تمام خیری تحویل شده است که متوسط 86 مترمربع تحویل فضا در هرروز می‌باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: در دهه مبارک فجر همزمان با افتتاح 1100 پروژه در سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور انجام شد، 11 پروژه در قالب 88 کلاس درس و با زیربنای 11 هزار و 16 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 945 میلیارد ریال تحویل شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه ساوه نیاز به ایجاد مدارس جدید دارد گفت: شهرستان ساوه به دلیل دارا بودن رشد جمعیتی قابل توجه، با کمبود فضای آموزشی روبروست که همت خیرین مدرسه‌ساز همچون گذشته می‌تواند گام بلندی برای رفع این کمبودها باشد.
اصغر قراخانلو بیان کرد: حدود 65 درصد مدارس ساوه را خیرین بازسازی و یا ساخته‌اند و با توجه به نیاز شهرستان ساوه به فضاهای آموزشی جدید از خیرین درخواست می‌کنیم که در این حوزه بیش از پیش ورود پیدا کنند.
گفتنی است در پایان این برنامه از جمعی از خیرین که در ساخت این بنا مشارکت داشتند تقدیر شد.
به گزارش فارس این پروژه که در واقع بازسازی مدرسه قدیمی این روستا بود به همت خیرین مدرسه‌ساز با هزینه‌ای بالغ‌بر 6 میلیارد ریال ترمیم، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

شناسه خبر 66732