شناسه خبر:66712
1401/12/11 08:57:26

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: رئیس‌جمهور و هیئت دولت در سفر استانی خود طی مردادماه امسال به همدان، 35 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش‌های مختلف عشایر شهرستان اختصاص داده است.

به گزارش روز سه‌شنبه سپهرغرب از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه امور عشایری شهرستان همدان اظهار کرد: این میزان اعتبار برای امور زیربنایی، تولیدی، خدمات‌رسانی، عمرانی و تسهیلات به این قشر تولیدکننده اختصاص یافت که کمک بزرگی برای رفاه عشایر است.
وی با اشاره به نقش راه‌گشای عشایر در توسعه اقتصادی، افزود: جامعه عشایری افرادی پُرتلاش، کم‌توقع و کوشا با جمعیت کم اما تأثیرگذار هستند، درحالی که دو درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، اما 20 درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اقدامات دستگاه‌های اجرایی با هدف سامان‌دهی، ماندگاری و تشویق عشایر انجام شود.
ربانی‌مهر با تأکید بر اینکه بانک اطلاعاتی عشایر از آمار و تعداد خانواده‌ها تا تعداد دام و مکان‌های ییلاق و قشلاق جمع‌آوری شود، افزود: بخش اصلی اعتبارات و تسهیلات براساس آمار و تعداد عشایر داده می‌شود.
   اختصاص 50 پنل خورشیدی به عشایر همدان قابل قبول نیست
وی با انتقاد از اینکه سهمیه اختصاصی پنل خورشیدی به عشایر همدان رضایت‌بخش نیست و در سال 1402 پیگیری و جبران شود، ادامه داد: اختصاص 50 پنل خورشیدی به عشایر ناچیز است و با توجه به سیاست کمک به حل مشکل برق عشایر در سطح کشوری با پیگیری امور عشایری و شرکت توانیر، باید حداقل 20 برابر این آمار اختصاص پیدا کند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم در زمینه‌های راه‌سازی، تأمین نهاده‌ها، تسهیلات، تأمین معلم، کلاس‌های آموزشی و اختصاص آرد عشایر باید پیگیری و محقق شود.
آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور اسلامی ایران پنج‌شنبه 6 مردادماه 1401 در سی‌امین سفر استانی خود وارد همدان شد؛ سفر رئیس‌جمهور 24 هزار میلیارد تومان ره‌آورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل 14 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

شناسه خبر 66712