شناسه خبر:66646
1401/12/9 10:20:51

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار از افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در این شهرستان خبر داد.

روح‌اله نباتی در کارگروه تخصصی امنیت و سلامت غذایی شهرستان بهار با بیان اینکه تعداد مبتلایان به تب مالت در سال جاری نسبت به سال قبل سه برابر شده است، گفت: در 10 ماهه امسال 144 مورد بروز تب مالت در شهرستان بهار گزارش شده که روند افزایشی داشته است.
وی عدم همکاری دامداران در واکسیناسیون به‌موقع جمعیت دامی را از علل مهم روند صعودی تب مالت در شهرستان بهار برشمرد و افزود: فراوانی بیماری تب مالت در 15 روستای شهرستان که همکاری کمتری برای واکسیناسیون داشته‌اند، بیشتر است که رفع این مشکل، همکاری دامداران با دامپزشکی را می‌طلبد.
وی به وجود سگ‌های ولگرد در مناطق مسکونی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه «حیوان‌گزیدگی» هزینه هنگفتی برای خرید واکسن و سرم به دولت تحمیل می‌کند و به دغدغه اساسی برای خانواده‌ها تبدیل شده، شهرداری‌ها باید در کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تلاش مضاعفی داشته باشند.
این مقام مسئول ادامه داد: حیوان‌گزیدگی در شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته، به‌طوری که امسال 790 مورد حیوان‌گزیدگی در شهرستان گزارش شده که نسبت به سال قبل 63 مورد کاهش داشته و در مناطق روستایی و شهری «به نسبت یکسان» حیوان‌گزیدگی گزارش شده است.
وی بر تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در روستا تأکید کرد و گفت: کلرزنی آب روستاها و همچنین لوله‌کشی آب شرب بهداشتی در مدارس روستایی مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار بهار اظهار کرد: در راستای کنترل بهداشت و بالا بردن کیفیت نان در نانوایی‌ها بازرسی و نظارت بر آن‌ها به‌صورت مستمر صورت گیرد و صحت استفاده از افزودنی‌های شیمیایی در نان به‌منظور تسریع در فرآیند پخت و افزایش کیفیت ظاهری نان، بررسی شود.
در ادامه تدوین برنامه عملیاتی سالانه شبکه بهداشت، سامان‌دهی و پایش باشگاه‌های ورزشی و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان درخصوص تغذیه سالم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر 66646