شناسه خبر:66574
1401/12/8 08:56:34

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین انتظامی استان همدان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به کشف 100 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش ریالی افزون‌بر 100 میلیارد ریال شدند.

سردار رضا زارعی روز یکشنبه اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت‌زنی و کنترل مسیرهای ارتباطی این استان به پنج دستگاه خودرو مشکوک شده و به رانندگان آن‌ها دستور ایست می‌دهند.
وی اضافه کرد: وسایل نقلیه حامل کالاهای قاچاق با بهره‌گیری از شگردهای خاص پلیسی توقیف شده و مأموران در بازرسی از این خودروها متوجه کالاهای فاقد مجوز و قاچاق می‌شوند.
جانشین انتظامی استان همدان ادامه داد: در این راستا مأموران توانستند 100 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال در بازرسی از این خودروها کشف و ضبط کنند.
سردار زارعی با بیان اینکه عمده کالاهای کشف‌شده شامل ظروف کریستال، انواع لامپ، قاشق و چنگال است، گفت: در این راستا پنج متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
وی اظهار کرد: 10 ماهه سال جاری 294 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.
جانشین انتظامی استان همدان ادامه داد: در این مدت‌زمان 681 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شده که 15 برابر نسبت به سال گذشته میزان کشفیات لوازم خانگی رشد داشته است.
سردار زارعی اضافه کرد: یک‌هزار و 142 متهم مرتبط با قاچاق کالا در 10 ماهه امسال دستگیر و یک‌هزار و 186 پرونده قاچاق کالا در این مدت‌زمان تشکیل شده است.

شناسه خبر 66574