شناسه خبر:66469
1401/12/6 02:40:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال 54 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت قراردادی رفته است.

آذرنوش عموزاده روز پنجشنبه اظهار کرد: استان ایلام از این نظر رتبه هفتم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: این کشت قراردادی در استان امسال شامل محصول گندم و چغندرقند است اما سال گذشته دانه روغنی کلزا نیز جزو محصولات قراردادی قرار داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: کشت قراردادی گندم در شهرستان‌های دهلران، مهران و دره‌شهر و چغندرقند نیز در ایوان و دهلران انجام می‌شود.

عموزاده تأکید کرد: افرادی که در کشت قراردادی مشارکت کنند، می‌توانند از 20 درصد تخفیف بیمه‌ای و حمل و نقل گندم از مزرعه تا سیلوی ذخیره به ازای هر تن 100 هزار تومان به‌صورت رایگان، استفاده کنند، همچنین کشاورزان 50 درصد هزینه کودهای پایه پتاسه و فسفاته را ابتدای کشت و مابقی را در هنگام برداشت پرداخت می‌کنند، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز برای خرید ادوات کشاورزی از دیگر مزایای این طرح است.

وی یادآور شد: انتقال دانش فنی رایگان و اطمینان از خرید محصول توسط دولت یا بخش خصوصی از دیگر مزایای طرح کشت قراردادی است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اظهارات مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، ایران به 10 میلیون هکتار کشاورزی قراردادی نیاز دارد تا بتوانیم حدود 100 میلیون تن محصول مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

شناسه خبر 66469