شناسه خبر:66468
1401/12/6 02:39:04
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام تأکید کرد؛

لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: ‌مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام بر لزوم افزایش فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی در جلسه کمیته دینی شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: توجه به معنویت و ارزش‌های معنوی است که می‌تواند از جامعه ما یک جامعه مترقی بسازد.

وی افزود: با توجه به آمارهای احصاء شده در واحدهای افکارسنجی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، ضرورت تلاش برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و دینی بیش از پیش نمایان می‌شود، بنابراین طرح‌های پیش‌بینی شده توسط نهادها و ارگان‌های فرهنگی در امور دینی و معنوی باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود و صرفاً در قالب طرح ارائه نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام در مورد اقامه نماز در مساجد گفت: نهادینه کردن نمازهای جماعت در مساجد و حضور مردم در این سنگر مقدس پیش نیاز گسترش فرهنگ نماز است و باید مجموعه‌های فرهنگی به سمت فعالیت در مساجد سوق داده شوند.

حجت‌الاسلام نجفی از ضرورت تدوین بسته‌های آموزشی در مورد اقامه نماز برای خانواده‌ها به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی که ریشه و اساس تشکیل یک جامعه است گفت و تأکید کرد: که آموزش‌های دینی باید از سنین پایین برای افراد در نظر گرفته شود.

وی در مورد تأثیر رسانه‌ها در ترویج فرهنگی دینی تأکید کرد: که امروزه و با گسترش استفاده از فضای اینترنت و رسانه‌های مبتنی بر این فضا، نقشی غیرقابل انکار است که باید به این حوزه توجه ویژه شود.

شناسه خبر 66468