شناسه خبر:66465
1401/12/6 02:36:23

سپهرغرب، گروه خبر: اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کردستان روز پنجشنبه با حضور مسئولان دادگستری استان در سنندج گشایش یافت.

مدیر کل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه در آیین گشایش این اداره در سنندج کار اداره مذکور را حساس و کلیدی توصیف و اظهار کرد: با حمایت‌های رئیس کل محترم دادگستری استان و دستگاههای اجرایی استان و با تکیه بر نیروی انسانی خبره، متدین، متعهد و متخصص باید به اهداف سند تحول و تعالی قوه قضائیه دست یابیم.

محمدعلی نوابی افزود: از سال 1398 و با دستور ریاست محترم قوه قضائیه، اداره تصفیه و ورشکستگی بعنوان ستاد زیرمجموعه قوه قضائیه رسما در استان‌ها شروع به‌کار کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان تعداد 48 پرونده وجود دارد که ضروری است در اداره تصفیه استان به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

مدیرکل امور تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه بر لزوم تعیین شعبه ویژه در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر استان کردستان برای رسیدگی به این دست از پرونده‌ها تأکید کرد و افزود: باید تمایز بین ورشکستگی واقعی و ورشکستگی صوری برای قضات رسیدگی‌کننده به این پرونده‌ها محرز شود.

نوابی افتتاح اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان را در چارچوب حمایت از تولید و اشتغال و رفع بیکاری ذکر کرد و ادامه داد: اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری استان کردستان در مجتمع شوراهای حل اختلاف مرکز استان واقع در میدان آزادی سنندج قرار دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان هم در این آیین اظهار کرد: از محورهای مهم سند تحول و تعالی قوه قضاییه بحث تخصصی شدن امور قضائی و رسیدگی‌ها است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی تخصصی شدن امور مختلف در دادگستری استان کردستان را از ضروریات توصیف کرد و گفت: امیدواریم افتتاح اداره تصفیه و ورشکستگی، مصادف با رونق گرفتن چرخه تولید و اشتغال در استان باشد.

وی اشراف لازم بر قوانین و مقررات تصفیه توسط افراد شاغل در این اداره را ضروری دانست و اظهار کرد: باید بعد از صدور حکم ورشکستگی، اموال به‌درستی و در کمال صحت شناسایی و همچنین بستانکاران واقعی شناسایی شوند.

وی افزود: وجود قضات و کارکنان اداری در قسمت‌های تخصصی و کاربردی همراه با آموزش‌های مؤثر و مستمر سبب می‌شود تا خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تری به مردم انجام شود.

شناسه خبر 66465