شناسه خبر:66414
1401/12/4 10:20:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به جمعیت 11 درصدی سالمندی در استان گفت: تدوین بانک اطلاعات جامع سالمندی زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوبتر به این قشر خواهد بود.

مهدی رمضانی سه‌شنبه‌شب در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید برای کل جامعه سالمندان استان برنامه‌های حمایتی مورد توجه قرار دهیم و تنها درصد کمی از این جمعیت را زیرپوشش خدمات بیمه‌ای و حمایتی قرار ندهیم.
وی بر ایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان تأکید کرد و گفت: چنین بانک اطلاعاتی جامعی مسیر خدمات‌رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آن‌ها فراهم می‌سازد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما در تأمین محتوا و تدوین برنامه‌های مختلف با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در استان مد نظر قرار گیرد.
رمضانی در ادامه با اشاره به مبانی اعتقادی مبنی بر ضرورت توجه به این بخش از جامعه و در خواست از جامعه نخبگانی و دانشگاهی برای مشارکت در سیاستگذاری عالمانه در این حوزه اظهار کرد: اختصاص یک جلسه در سال به‌منظور ساماندهی امور جمعیت سالمندان استان جای گلایه دارد.
وی افزود: برای تأثیرگذاری برنامه‌ها باید جلسات این شورا به‌صورت فصلی و کمیته‌های تخصصی آن ماهانه برگزار شود و مسائل این حوزه دغدغه‌مندانه مورد عنایت دستگاه‌های مسئول باشد.
وی گفت: نظام مسائل سالمندان در سطح ملی و استانی باید مشخص شود و در این زمینه تنها نباید صرفاً به مسائل مادی و درمانی اکتفا شود بلکه باید در حوزه روانی و روحی آنان برنامه مبتنی بر پژوهش‌های علمی ارایه شود.
  ضرورت تغییر نگاه به سالمندان
فرماندار سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه نگاه به سالمندان باید تغییر کند، گفت: نگاه به سالمندان باید در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد با تولید محتوای خوب نگاه مردم را به این قشر را تغییر دهیم.
حسن عسگری با تأکید بر اینکه باید با ایجاد سازوکارهای مناسب، از ظرفیت زبان هنر برای تدوین برنامه‌ها و استفاده از تجربیات سالمندان استفاده شود، افزود: ایجاد فضاهای شاد برای سالمندان ضروری است و باید به جای پرداختن به مسائل کاذب و هیجانی که تنها لحظات کوتاهی را برای سالمندان پر می‌کند، به مسائل معنوی در پرکردن اوقات فراغت آنان توجه شود.

شناسه خبر 66414