شناسه خبر:66412
1401/12/4 10:18:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: آموزش به خانواده‌ها و گروه‌های هدف در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، باید اثرگذار باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید کاری مؤثر باشد و تلنگر ایجاد کند، به گونه‌ای که حایلی دور جسم و روح فرد مقابل آسیب به وجود آید.
وی یادآور شد: هر قدر در بخش هدفمندی آموزش، کار درست انجام شود، در حوزه درمان و مقابله زحمت کمتری خواهیم داشت لذا موضوع پیشگیری از اعتیاد نیازمند کار هدفمند و اثرگذار باشد.
استاندار کردستان موضوع تفاهم‌نامه دستگاه‌ها با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را کاری خوب دانست و افزود: تاکید بنده این است که دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش در این رابطه کار هدفمند و تاثیرگذار انجام دهند و اجرای تفاهم‌نامه، مدنظر باشد.
زارعی‌کوشا بر لزوم تربیت کارشناسان خبره و توانمند برای آموزش پیشگیری از اعتیاد در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: وقتی کاری بی‌تأثیر باشد، به طور قطع اثر منفی آن بیشتر خواهد بود.
وی تأثیر هنر را در آموزش مخاطب و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: لازم است تولید فیلم کوتاه و کار هنری در این رابطه در دستور کار دستگاه‌ها باشد و اعتباری برای این کار در نظر گرفته شود.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

شناسه خبر 66412