شناسه خبر:66410
1401/12/4 10:15:25

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توانستیم پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب را بعد از 40 سال به استان بازگردانیم.

حسن بهرام‌نیا چهارشنبه 3 اسفندماه در مراسم جشن اشتغال و توانمندسازی ویژه کمیته امداد با اشاره به سابقه درخشان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهایی است که کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و اساسنامه آن با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور شکل گرفت.
وی افزود: از همان زمان کمک‌رسانی و توانمندکردن افراد نیازمند در دستور کار قرار گرفت و امروز بعد از 44 سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ثمره شیرین این اقدامات را نیازمندان احساس می‌کنند و به برکت تأسیس این نهاد توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی، هر ساله شاهد برپایی جشن ویژه اشتغال و توانمندسازی هستیم.
استاندار ایلام با اشاره به اقدامات کمیته امداد در سطح کشور و استان افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تعداد 6 هزار و 500 شغل در حوزه کمیته امداد با تسهیلات چهار هزار میلیارد و 300 میلیارد ریال ایجاد شده است و تعداد دو هزار و 500 نفر نیز خودکفا شدند.
بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با الگوبرداری از دین مبین اسلام و با نصب العین قرار دادن مکتب علوی در راستای توانمندکردن افراد نیازمند به رسالت خود عمل کرد و این هم از نعمات بزرگ جمهوری اسلامی است که به کرامت انسانی توجه می‌کند.
وی با بیان اینکه با همین رویکرد کمیته امداد استان ایلام در مقام مقایسه با سایر استان‌ها در حوزه اشتغال موفق به کسب مقام دوم شد، گفت: استان ایلام در مقیاس ملی در حوزه اشتغال مقام اول کشور را کسب کرد و این نتیجه همگرایی و همدلی است.
نماینده عالی دولت در استان افزود: در ارزیابی که توسط ریاست محترم جمهور از 31 استان صورت گرفت، استان ایلام علاوه بر مقام اول اشتغال در سایر موارد نیز رتبه‌های خوبی را به دست آورد و در رتبه نهضت ملی مسکن نیز موفق به کسب رتبه هفتم شد.
بهرام‌نیا اضافه کرد: امروز نیز با حضور ریاست محترم کمیته امداد کشور شاهد کلنگ‌زنی 250 واحد مسکونی در مهران بودیم و 170 واحد دیگر نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، کمیته امداد به‌خوبی در این حوزه ورود پیدا کرده است.
وی در ادامه با اشاره به یکی از مهمترین مطالبات دیرینه مردم استان نیز گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده توانستیم پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب را بعد از 40 سال به استان بازگردانیم که بارقه امید زیادی را ایجاد می‌کند.
استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال نیز سهم اشتغال استان 6 هزار 671 نفر بوده که این میزان به بیش از 15 هزار نفر افزایش یافته است.
بهرام‌نیا در پایان گفت: با این همگرایی و همدلی، افق خوبی را برای استان ایلام در دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌کنم.

شناسه خبر 66410