شناسه خبر:66207
1401/11/30 01:09:15

سپهرغرب، گروه خبر: فراخوان سومین جشنواره کالاهای فرهنگی کردستان (خه لات) از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره فیروزه با سه رویکرد در استان کردستان منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: این جشنواره با سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب‌وکارهای نوپا و تجاری‌شده و فعال هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار می‌شود.

علی‌اصغر دریایی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فیروزه (خه‌لات) ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی و پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولیدشده در استان‌ها و مطرح کردن آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: آثار ارسالی باید علاوه‌بر داشتن عنوان نماد فرهنگی منطقه، دارای کارکردهای آموزشی، سرگرمی و ورزشی و به‌عنوان سفیر فرهنگ و ارزش‌های بومی و ملی مطرح باشند.

این مقام مسئول با اشاره به قالب و موضوعات جشنواره، اظهار کرد: قالب‌ها و موضوعات جشنواره علاوه‌بر اسباب بازی، شامل عروسک و نوشت‌افزار و هدایای فرهنگی نیز می‌شود.

دریایی به نحوه شرکت در جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به‌صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی طراحی کرده است، انجام خواهد شد.

شناسه خبر 66207