شناسه خبر:66152
1401/11/27 10:03:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی و اقتصادی که در کردستان فعالیت دارند باید به داخل استان منتقل شود و این موارد تا پایان امسال راستی‌آزمایی می‌شود.

ارسلان ازهاری در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: رشد اقتصادی پیش‌بینی امسال 3.1 دهم درصد است.
وی با تأکید بر ضرورت همخوانی منابع و مصارف در برنامه و بودجه، افزود: بودجه کل استان در سال 1402 در بحث منابع سه هزار میلیارد تومان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: برای سال 1402 مصارف استانی بیش از چهار هزار میلیارد با رشد 19.6 دهم درصدی و منابع استانی هم بیش از سه هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
ازهاری اضافه کرد: در حال حاضر منابع ما در استان سه هزار میلیارد و مصارف چهار هزار میلیارد تومان است که مابه‌تفاوت آن باید از سایر منابع تأمین شود.
وی افزود: در ارتباط با درآمدهای استانی از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم، نهایت تلاش خود را داشته باشند تا آنچه جز تعهدات استان است تحقق پیدا کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه بخشی از این درآمدها از طریق مالیات تأمین می‌شود، گفت: یک درصد از این منابع نیز از محل فروش معادن است که امیدواریم هرچه زودتر تحقق پیدا کند.
ازهاری گفت: در زمینه فروش اموال دستگاه‌های اجرایی که در فرایند فروش گذاشته‌اند باید حداکثر تا 15 اسفن ماه تأییدیه واریز به خزانه را اعلام کنند.
وی اذعان کرد: سال گذشته چند ‌‌دستگاه متأسفانه واریزی به خزانه را به‌موقع اعلام نکردند و همین موضوع مشکلاتی را به‌دنبال داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: دستگاه‌های اجرایی در مهلت باقی‌مانده برای جلسه بعدی شورا در ارتباط با اینکه از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده چه استفاده و پیگیری‌های خود را برای استفاده از این ظرفیت‌ها اعلام کنند.
ازهاری گفت: اداره کل امور مالیاتی هم سهم مالیات برارزش افزوده را به حساب شهرداری‌ها واریز کرده که تأکید می‌شود این اعتبارات در پروژه‌ها هزینه شود.
وی تصریح کرد: مصوبات کارگروه‌های تخصصی باید عملیاتی شود، تمام دستگاه‌های اجرایی که نیاز به مصوبات شورای برنامه‌ریزی دارند مصوبات خود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم طی جلسات این‌ها را به تصویب برسانیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه انتقال حساب‌های بانکی به استان یکی از موضوعاتی که از سال 96 مغفول مانده است، گفت: تمام واحدهای تولیدی، اقتصادی، خدماتی و کشاورزی که در استان فعالیت اقتصادی می‌کنند باید حساب‌های خود را تا پایان سال به استان منتقل کنند.
ازهاری اضافه کرد: در حوزه معادن بخشی از حساب‌ها منتقل شده اما بخشی هنوز انجام نگرفته است که راستی‌آزمایی هم انجام خواهد شد.
وی گفت: تمام خریدهای پیمانکاری باید در استان انجام شود مگر اینکه واحد تولیدی در استان وجود نداشته باشد و یا اداره کل استاندارد تأیید کند که محصول تولیدی کیفیت لازم ندارد.
وی افزود: در بحث اعتبارات پژوهشی نیز 11 پروژه کاربردی در حوزه‌های مختلف انتخاب و با توجه به محدودیت زمان به فراخوان گذاشته شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: در زمینه تخصیص اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری نیز دو هزار و 38 میلیارد تومان تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

شناسه خبر 66152