شناسه خبر:66151
1401/11/27 10:02:29

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کردستان گفت: مهم‌ترین رویکرد استان در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و صنایع‌دستی و جذب توریست بود.

منصور مهرزاد اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی تهران در حالی برگزار شد که علاوه بر دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و شرکت‌های مرتبط و چند کشور همسایه نیز حضور داشتند.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال و پررنگ استان کردستان در این نمایشگاه، افزود: خوشبختانه استان کردستان توانست در این رویداد فرهنگی به مهم‌ترین دستاوردهای از پیش تعیین شده که همان معرفی جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های حوزه صنایع ‌دستی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذب گردشگر و افزایش و انجام تعاملات بین‌المللی بود، برسد.
سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان عنوان کرد: در غرفه اصلی گردشگری استان که در فضایی به مساحت 203 مترمربع برپا شده بود، علاوه بر بخش دولتی به‌عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار، نماینده‌های بخش خصوصی استان در قالب 12 کانتر شامل جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و مهمان‌پذیرها، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انجمن راهنمایان گردشگری و گردشگری مجازی حضوری فعال داشتند، که با استقبال گسترده مسئولان کشوری، استانی و بازدیدکنندگان واقع شد.
مهرزاد افزود: همچنین در این غرفه‌ تولیدات مریوان شهر جهانی کلاش، کاکوی سفلی به عنوان روستای ملی گلیم‌بافی، سنندج شهر خلاق موسیقی و دیوزناو روستای ملی ارغوان‌بافی معرفی و ارائه شد.
وی بیان کرد: معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج و منطقه اقلیم کردستان عراق نیز از دیگر بخش‌های فعال غرفه استان در این نمایشگاه بود.
سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان یادآور شد: در سالن هشت این نمایشگاه و در فضایی به مساحت 123 مترمربع نیز، 12 غرفه صنایع‌ دستی ازجمله نازک‌کاری، ساز کوبه‌ای، ارغوان‌بافی، میناکاری، قلم‌زنی، سفال‌گری، البسه محلی استان کردستان و چند رشته دیگر در معرض دید عموم قرار گرفت.
مهرزاد اظهار کرد: حضور در این نمایشگاه علاوه بر معرفی عملکرد، فعالیت‌ها، دستاوردها و قابلیت‌های استان در حوزه گردشگری و صنایع ‌دستی، فرصت مغتنمی بود تا کردستان از تجربیات سایر استان‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در حوزه‌های‌ مختلف گردشگری و صنایع ‌دستی بهره‌مند شود.

شناسه خبر 66151