شناسه خبر:66090
1401/11/26 09:57:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره بهزیستی درگزین از پیگیری این اداره برای راه‌اندازی سرای بزرگان در این شهرستان خبر داد.

فرانک محمدی اظهار کرد: تأسیس سرای بزرگان با هدف ارائه خدمات ویژه و تخصصی توانبخشی به گروه سالمندان با جلب و جذب حمایت‌های خیرین در این رابطه یکی از برنامه‌های اولویت‌دار بهزیستی این شهرستان بوده که به همین منظور به‌تازگی رایزنی‌هایی با خیرین خارج استان انجام شده است.
وی افزود: امیدواریم با پیگیری و رایزنی‌های انجام‌شده و با حمایت فرماندار شهرستان و نیز خیرین این اتفاق مبارک محقق شود و با تأسیس و راه‌اندازی سرای بزرگان رفاه حال و به‌زیستن را برای سالمندان شهرستان به ارمغان بیاوریم.
محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی در شهرستان درگزین به‌تازگی شروع به فعالیت کرده و درتلاش است که تشکیلات اداری و سازمانی خود را برای ارائه خدمت تخصصی و مطلوب به جامعه تکمیل کند، تصریح کرد: درحال حاضر یک مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی درگزین با ارائه خدمات مددکاری به بخشی از مددجویان جامعه هدف سازمان، (با تعداد سه نیروی مددکار) دارای فعالیت است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این یک مؤسسه انتفاعی درمان و ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی درگزین خدمات لازم بهبود و بازتوانی به بیماران دارای اعتیاد به مواد مخدر و یک دفتر مشاوره خدمات روان‌شناختی تحت نظارت بهزیستی با یک نفر نیروی روان‌شناس خدمات مشاوره روان‌شناختی را در این شهرستان به جامعه هدف خود ارائه می‌کنند.
محمدی سازمان بهزیستی را یکی از ارگان‌های متولی کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه دانست و یادآور شد: به همین منظور در شهرستان درگزین در آستانه ایام مبارک دهه فجر همایشی با عنوان ارتقای سلامت روان و پیشگیری از خشونت‌ها با حضور مسئولان و 140 نفر از اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان، والدین، سرحلقه‌های صالحین، معلمان مدارس و تدریس دکتر ترکمان، یکی از روان‌شناسان با موضوع تاب‌آوری برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های بهزیستی درگزین به‌عنوان اولویت‌های کاری، تصریح کرد: پیگیری برای راه‌اندازی سرای بزرگان، تأسیس مرکز مشاوره روان‌شناختی جامع و تخصصی با کادر مجرب و حرفه‌ای برای ارائه خدمات روان‌شناسی در حوزه‌های مختلف فردی، خانوادگی، ازدواج، بالینی و تحصیلی را این بهزیستی در اولویت کاری خود دارد.
محمدی همچنین گفت: علاوه‌بر آن طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال در برنامه‌های بهمن‌ماه سال‌ جاری بوده که توسط اداره بهزیستی درگزین انجام خواهد شد.
وی در ادامه در رابطه با حمایت از قانون جوانی جمعیت بیان کرد: سازمان بهزیستی به‌منظور حمایت از قانون جوانی جمعیت خانواده‌های دارای فرزند چندقلو (خانواده‌هایی که در دهک‌های درآمدی یک تا هفت قرار دارند) را براساس بُعد خانوار و تا پایان 6 سالگی مورد حمایت خدمات مستمری و پرداخت ماهیانه قرار می‌دهد.
محمدی گفت: در مورد خانوارهای سه قلو و بالاتر بدون محدودیت دهک درآمد و آزمون وسع خدمات لازم به این خانوارها ارائه می‌شود و شیر خشک کودکان آن‌ها تا یک سالگی تأمین خواهد شد.

شناسه خبر 66090