شناسه خبر:66075
1401/11/26 09:38:27

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی همدان از پرداخت 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیر پوشش این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: پرداخت این وام‌ها موجب اشتغال دو هزار و 500 نفر از مددجویان می‌شود.

«یاسر عزیزی‌سعید» روز سه‌شنبه اظهار کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری 16 بانک‌ عامل پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیر پوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان است، ادامه داد: پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در راستای توانمندسازی جامعه هدف زیر پوشش، یکی از اهداف سازمان بهزیستی است.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: 336 میلیارد تومان اعتبار در قالب بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه طی سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی استان همدان مصوب و ابلاغ شده است.
عزیزی‌سعید بیکاری معلولان را مهم‌ترین چالش‌ فرآروی افراد زیر پوشش بهزیستی استان دانست و از راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار زیر پوشش بهزیستی خبر داد.
وی با تأکید بر طراحی و رصد اشتغال متناسب با ظرفیت‌های جسمانی افراد دارای معلولیت و سایر جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: افراد بیکار و جویای کار زیر پوشش بهزیستی و متقاضیان نیروی کار در سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار زیر پوشش بهزیستی ثبت‌نام کنند.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به دستور ویژه رئیس‌جمهور در گرامیداشت روز جهانی افراد معلول مبنی بر ارائه فهرستی از افراد بیکار زیر پوشش بهزیستی، ادامه داد: بر همین اساس سازمان بهزیستی کشور سامانه‌ای با عنوان «سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار زیر پوشش بهزیستی» را راه‌اندازی کرده است.
عزیزی‌سعید گفت: این سامانه به نشانی http://www.jobwo.ir آماده ثبت‌نام از افراد بیکار زیر پوشش بهزیستی است.
وی با اشاره به اینکه افرادی که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده است به دو گروه تقسیم می‌شوند، افزود: کسانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند و کسانی که مدارک فنی و حرفه‌ای دارند، برای چهار مدل اشتغال دولتی (جذب سه درصدی)، خصوصی، کارفرمایی و خویش‌فرمایی معرفی می‌شوند.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیر دولتی در جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی، گفت: در این راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به‌ازای هر نیرو 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهاردرصد پرداخت می‌شود.
عزیزی‌سعید ادامه داد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.
وی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و اظهار کرد: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.
براساس آخرین آمار منتشرشده حدود یک‌سوم جمعیت استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.
استان همدان حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 66075