شناسه خبر:65977
1401/11/23 10:31:21

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: استاندار همدان گفت: یکی از مصوبات برزمین‌مانده سفر مقام معظم رهبری در سال 1383، پروژه بزرگ 12 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ابن‌سینا (جهان‌آباد) بود که همه زیرساخت‌های آن آماده شده و با پیگیری نمایندگان مجلس و مدیران درحال نهایی شدن است تا در کنار صدها پروژه دیگر، به ثمر برسد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای برنامه‌ریزی استان که روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ذی‌ربط در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه 956 پروژه در طول ایام‌الله دهه فجر در استان همدان افتتاح و 150 پروژه کلنگ‌زنی شده است، عنوان کرد: اقدامات عمرانی صورت‌گرفته در سراسر استان اعم از شهرها و روستاها کاملاً محسوس و ملموس بوده و یک نشاط اجتماعی ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد این است که در رشد هفت درصدی مطابق با برنامه هفتم توسعه، 2.5 درصد باید از طریق بهره‌وری باشد و اعتبار و بودجه‌ای از این به بعد واگذار نخواهد شد؛ مگر اینکه با برنامه هفتم تنظیم شده باشد.
استاندار همدان در ادامه تأکید کرد: برای سه سال باید برنامه‌ریزی کنیم تا از نقطه‌ای که هستیم، به تحقق رشد هفت درصدی برسیم و همه دستگاه‌ها به شکل اختصاصی در این امر سهیم بوده و ایفای نقش خواهند کرد.
قاسمی‌فرزاد در ادامه به اعتبار حاصل از محل فروش نفت که در اختیار استانداری بوده و با بررسی کارشناسان امر توزیع شده است نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از این اعتبار به تهیه صنعت‌های راهبردی نظیر گردشگری که توسعه آن نیازمند اعتبار ویژه بود، اختصاص یافت. بخش‌هایی نیز به زنان سرپرست خانوار، مجموعه‌های فرهنگی اثرگذار، طرح توجیهی جاده به‌ویژه در بخش زیرساخت‌ها، مجتمع‌های ورزشی به‌ویژه مجتمع ورزشی بسیج سازندگی، تکمیل نهالستان، مجتمع سفال لالجین، تکمیل آب نهاوند، مطالعات فاضلاب اسدآباد، تکمیل نمایشگاه‌ها، تکمیل و تجهیز موزه پرواز پایگاه نوژه و تجیهز و نوسازی مدارس این پایگاه اختصاص یافت و همه تلاش ما این بود که اعتباراتِ در اختیار را بر محور عدالت توزیع کنیم.
وی در بخش دوم سخنان خود بر ضرورت جهاد تبیین تأکید کرد و افزود: این مسئله باید در دستور کار همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد؛ اینکه دولت با وجود تنگناهایی که دشمن ایجاد کرده بود به‌ویژه در حوادث اخیر، یک روز هم از عمران و آبادانی غفلت نکرد، مسئله قابل توجهی است.
استاندار همدان ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند‌، این مسائل حوادث زودگذر بودند و ما شاهد بودیم که دولت درگیر حواشی نشده و با قوت کار توسعه و عمران و پیشرفت را با تمام توان و تلاش، پیش برد.
قاسمی‌فرزاد متذکر شد: البته باید از سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی و دستگاه قضا قدردانی کرد که با جانفشانی و کنترل فضای اغتشاش و آشوب و تأمین امنیت، راه را برای دولت‌مردان و خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف هموار کردند.
وی نقش مردم را در خنثی‌سازی نقشه دشمنان محوری و کلیدی خواند و تصریح کرد: دشمن از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به نظام اسلامی کوتاهی نکرد. اما ما شاهد این بودیم که استان به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل و اقدامات قابل توجهی انجام شد.
استاندار همدان در ادامه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه را نقطه عطف پیمان تاریخی مردم با انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: مردم و مدیران نشان داده و می‌دهند دشمنان در رسیدن به اهداف خود مأیوس خواهند بود و از ایجاد آشوب در ایران راه به جایی نمی‌برند.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه دشمن هیچ‌گاه خسته نشده و دست از اهداف شوم خود نخواهد کشید، ابراز کرد: قطعاً دشمن اقدامات خود را با هجمه علیه مردم ایران گسترده خواهد کرد، اما هیچ اقدامی از چشم حافظان امنیت پنهان نخواهد بود.
وی به وحدت و انسجام بین نمایندگان و مسئولان در استان نیز اشاره و یادآوری کرد: یکی از مصوبات برزمین‌مانده سفر مقام معظم رهبری در سال 1383 به استان، پروژه بزرگ 12 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ابن‌سینا (جهان‌آباد) بود که همه زیرساخت‌های آن آماده شده و با پیگیری نمایندگان مجلس و مدیران درحال نهایی شدن است تا در کنار صدها پروژه دیگر، به ثمر برسد.
استاندار همدان در خاتمه سخنان خود اذعان کرد: واگذاری اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان نیز یکی پس از دیگری درحال انجام بوده که امیدوارم شاهد رشد و شکوفایی استان در بخش‌های مختلف باشیم.
* نباید صرف و‌جود یک مشکل، خدمات را زیر سؤال ببریم
حمیدرضا حاجی‌بابایی نیز در این جلسه با بیان اینکه هرروز شاهد آرامش بیشتری در کشور هستیم، عنوان کرد: پاشنه آشیل ما کار برای مردم بوده که البته دولت به این وقوف پیدا کرده و وضعیت استان خوب است.
وی تصریح کرد: 200 جلسه برای پتروشیمی استان برگزار شده، اما برخی جلسات بسیار حساس، مهم و اثربخش هستند؛ نظیر جلسه‌ای که اخیراً در این خصوص با حضور وزیر نفت، مقام مسئول از صندوق توسعه، هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی ایران برگزار شد و وضعیت پتروشیمی به ثبات رسید.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کارهای بزرگی در استان درحال انجام است، اظهار کرد: همه ما به‌استثنای رهبری در تبیین انقلاب کم گذاشته‌ایم؛ بحث استاندار، وزیر، نماینده و رئیس‌جمهور هم نیست که بگویم این افراد اقداماتی انجام داده‌اند، بلکه بحث نظام و انقلاب است.
حاجی‌بابایی ادامه داد: اول از همه ما باید خودمان بدانیم انقلاب اسلامی برای ما چه کرده است تا بتوانیم آن را به مردم و نسل آینده انتقال دهیم.
وی با بیان اینکه 10 پروژه بزرگ پیشران استان را به اوج می‌رساند، اذعان کرد: کارهای بزرگ پیگیری و ارتباطات خاص می‌خواهد و به‌هیچ‌وجه شوخی‌بردار نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوشحال کردن مردم را عین عبادت الهی خواند و گفت: مردم را ناامید کردن کار کفار است و این حرف من نیست. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ؛ و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جزء کافران، هیچ‌کس از رحمت خدا ناامید نیست».
حاجی‌بابایی نظام و در رأس آن رهبر انقلاب را رکن مهم ایران عزیز خواند و متذکر شد: ما نباید با یک مشکل خدمات را زیر سؤال ببریم؛ اگر هم با اشخاص مشکل داریم، خدمات را به اسم انقلاب و نظام اسلامی برای مردم تشریح و تبیین کنیم.
وی در خاتمه سخنان خود با ابراز قدردانی از مردم در حمایت از نظام اسلامی، اظهار کرد: البته گرانی‌ها مردم را اذیت می‌کند، اما باید بدانیم این مردم تا آخر پای کار نظام و انقلاب هستند.

شناسه خبر 65977