شناسه خبر:65929
1401/11/20 09:52:36

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در زمینه ارائه خدمت به سرمایه‌گذاران انتقاد کرد و گفت: هنوز برخی کارشناسان به این بلوغ نرسیده‌اند که خود را خدمت‌گزار تولیدکننده بدانند و گاهی با حرف و عملکرد خود، سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کنند که خیانت به کشور و مردم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در آیین افتتاح فاز دوم واحد تولیدی سانا شید صنعت پارسیان بانه بر ضرورت آسان‌سازی درخواست‌های سرمایه‌گذاران در استان تأکید کرد و گفت: کارشناس یکی از ادارات یک سرمایه‌گذار را دلسرد کرده بود که با او برخورد شد.
وی بر لزوم رفع مشکلات و گره‌های سر راه سرمایه‌گذاران تأکید کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری که از مدیر بانک بابت پرداخت تسهیلات در زمان مناسب رضایت دارد و قدردانی می‌کند، باعث خرسندی است.
استاندار کردستان با بیان اینکه برخی مشکلات ریشه‌ای است و باید برطرف شود، اظهار کرد: کردستان فقط 6 دهم درصد منابع بانکی کشور را در اختیار دارد که بسیار کم است و باید افزایش یابد.
زارعی‌کوشا تأکید کرد: اگر بانکی نتواند به موقع تسهیلات را جذب کند و در اختیار متقاضیان و تولیدکنندگان قرار دهد، جای بسی تأسف است، در مقابل مدیر بانکی هم هست که همه تسهیلات را جذب و کامل پرداخت می‌کند و این عملکردها قابل مقایسه نیست.
وی مدیران دستگاه‌ها ازجمله استانداری را تدارکاتچی تولیدکننده توصیف کرد و گفت: وظیفه داریم شرایط را برای تسهیل سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان فراهم کنیم.
استاندار کردستان، فعالیت در عرصه تولید و کمک به معیشت مردم را در مایه ایجاد امنیت پایدار دانست و افزود: اگر جوانی دغدغه بیکاری و نبود درآمد و ازدواج نداشته باشد، امنیت پایدار شکل می‌گیرد و این مهم با همت تولیدکنندگان قابل تحقق است.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه واحدهای تولیدی شکل‌دهنده امنیت پایدار هستند خطاب به تولیدکنندگان گفت: امروز امنیت پایدار بانه، مرهون تلاش شما فعالان عرصه تولید است و بارها در جلسات مهم کشوری از بانه به‌عنوان یک الگو در این حوزه مثال زده‌ام.
وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بالاترین خیران جامعه هستند، چراکه درآمد شخصی خود را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بکار می‌گیرند.
فاز دو واحد تولیدی صنعتی سانا شید صنعت پارسیان تولیدکننده حباب و بدنه پلاستیکی لامپ به ظرفیت سالانه 500 تن است.
این واحد صنعتی همچنین سالانه دو میلیون عدد ریسه تزئینی، هشت میلیون عدد انواع لامپ و چراغ LED و پروژکتوری و سه میلیون ماژل برد LED تولید می‌کند.
واحد تولیدی سانا شید صنعت پارسیان در زمینی به مساحت چهار هزار و 46 مترمربع، 850 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسید و برای 47 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

  افتتاح واحد تولیدی لوازم خانگی
امروز همچنین با حضور استاندار کردستان، واحد تولیدی لوازم خانگی برقی (شرکت زروان تجارت آربابا غرب) در بانه افتتاح شد.
این واحد تولیدی که در زمینی به مساحت 800 مترمربع و با 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شده برای 24 نفر شغل ایجاد کرده است.
واحد تولیدی لوازم خانگی برقی (شرکت زروان تجارت آربابا غرب) ظرفیت تولید 75 هزار دستگاه لوازم برقی را دارد.
افتتاح سه واحد تولیدی نوشت‌افزار و لوازم برقی خانگی، کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی دارالقرآن، بهسازی و آسفالت معابر روستاهای شوی، خوری‌آباد و عباس‌آباد، گازرسانی به 10 روستا، دو واحد صنعتی و 26 کوخ تابعه و نشست با معتمدان شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های استاندار کردستان در سفر به شهرستان بانه است.

شناسه خبر 65929