شناسه خبر:65891
1401/11/19 09:41:59
مدیر کارخانه کنسانتره شایان‌صنعت خبر داد:

اشتغال 2 هزار نفری در اسدآباد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کارخانه کنسانتره شایان‌صنعت گفت: درصورت تأمین مواد اولیه و منابع مالی، این مجموعه توانایی ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر از جوانان اسدآبادی را دارد.

محمد نظری گفت: از ابتدای شروع فعالیت دفتر مرکزی شایان‌صنعت در سال 98، دفتر مرکزی این کارخانه را در اسدآباد به ثبت رساندیم و مالیات و ارزش‌افزوده ما در شهرستان پرداخت می‌شود که این امر موجب رونق اقتصادی اسدآباد است.
وی با اشاره به اشتغال 60 نفر در کارخانه کنسانتره شایان‌صنعت، تصریح کرد: دغدغه مواد اولیه و نبود معدن برای شایان‌صنعت در شهرستان، یکی از مهم‌ترین مشکلات این کارخانه بوده که به‌ناچار مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را از خارج از شهرستان و استان تأمین و خریداری می‌کنیم و این درحالی است که اسدآباد دارای 350 میلیون تُن ذخیره معدن بوده و این معادن بلوکه هستند و اجازه برداشت ندارند.
مدیر کارخانه کنسانتره شایان‌صنعت با بیان اینکه کارخانه کنسانتره شایان‌صنعت یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین واحدهای صنعتی غرب کشور بوده و ازنظر کنترل کیفی به‌عنوان دومین واحد برتر سطح کل کشور شناخته شده است، یادآور شد: تعهد می‌دهم درصورتی که یکی از معادن بلوکه سطح استان را در اختیار کارخانه کنسانتره شایان‌صنعت برای تأمین‌ مواد اولیه قرار دهند، نخستین کارخانه آهن اسفنجی را در غرب کشور راه‌اندازی کنم تا برای دو هزار نفر از جوانان منطقه اشتغال ایجاد شود.
نظری خواستار حمایت مسئولان از این واحد صنعتی شد و مطرح کرد: تولید کنسانتره سال گذشته این طرح 100 هزار تُن بوده، درحالی که در 6 ماه نخست امسال این واحد صنعتی با تولید 100 هزار تُن، رکورد میزان تولید سال گذشته خود را زده است؛ ضمن اینکه طی هشت ماه عملیات اجرایی این طرح صنعتی، 18 هزار و 600 نفرروز فعالیت داشتند.
لازم به یادآوری است این کارخانه صنعتی با اعتباری افزون‌بر 110 میلیارد تومان و اشتغال 70 نفر با حضور استاندار همدان و هیئت همراه و مسئولان شهرستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 65891