شناسه خبر:65886
1401/11/19 09:36:52

سپهرغرب، گروه خبر: در هفتمین روز از دهه مبارک فجر اداره دامپزشکی شهرستان درگزین به‌عنوان دهمین دامپزشکی استان همدان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان و مسئولان شهرستان افتتاح شد.

فرماندار شهرستان درگزین در آیین افتتاح این اداره یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های به‌حق مردم بعد از ارتقای درگزین به شهرستان را استقرار ادارات و دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: درمجموع از 40 اداره، 24 اداره و دستگاه در شهرستان مستقر هستند که از این تعداد 10 اداره طی یک سال گذشته در شهرستان مستقر شده است.
کمیل خواستان افزود: ساختمان‌های مازاد سطح شهرستان شناسایی شده و یک به یک ادارات و دستگاه‌ها درحال استقرار در شهرستان هستند؛ اداره دامپزشکی نیز با توجه به اهمیت سلامت غذایی مردم وجود آن در شهرستان ضرورت بسیاری داشت و با پیگیری لازم این امر محقق شد.
وی ادامه داد: از زمان تأسیس شهرستان طی سه سال گذشته درگزین به‌سرعت درحال توسعه و حرکت به سمت اقتصادی شدن بوده و این حرکت از شتاب خوبی برخوردار است و با چنین روند توسعه قول می‌دهم طی 10 سال آینده درگزین به‌عنوان قطب اقتصادی شمال استان همدان معرفی شود.
خواستان با اشاره به برخی پروژه‌های درحال اجرا در شهرستان درگزین ازجمله پروژه کتابخانه و فرهنگسرا، گفت: روز گذشته بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مجتمع گلخانه‌ای غرب کشور شامل 300 هکتار در دو قطعه در شهر کرفس شهرستان با حضور استاندار همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که اتمام این پروژه و بهره‌برداری از آن از نقش مؤثری در اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان برخوردار خواهد بود.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان هم اظهار کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری مناسب و برنامه‌ریزی دقیق در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های دولت بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان شهرستان درگزین ارائه کنیم.
محمودرضا رسولی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان درگزین در حوزه دام، طیور و خدمات دامپزشکی و همچنین لزوم کنترل و نظارت بهداشتی دقیق و مستقل، پیگیر استقرار اداره دامپزشکی در شهرستان بودیم که خوشبختانه با حمایت‌های فرمانداری در دهه مبارک فجر این اداره افتتاح و فعالیت آن به‌صورت مستقل در شهرستان درگزین آغاز شد.
وی اضافه کرد: با توجه به تراکم جمعیت 37 هزار نفری در شهرستان درگزین و لزوم حفظ سلامت جامعه، عرضه فرآورده‌های خام دامی مستلزم کنترل و نظارت بیشتر و دقیق‌تر بوده که امیدواریم با استقرار اداره دامپزشکی در شهرستان در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان درگزین موفق عمل کنیم.
در دهه مبارک‌ فجر در شهرستان درگزین 33 پروژه با اعتباری افزون‌بر 200 میلیارد تومان درحال افتتاح و کلنگ‌زنی بوده که از این تعداد طرح 31 مورد به پروژه‌های افتتاحیه و دو طرح به پروژه‌های کلنگ‌زنی اختصاص دارد.

شناسه خبر 65886