شناسه خبر:65884
1401/11/19 09:34:19
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خبر داد:

جذب 107 میلیون دلار سرمایه‌‌‌‌‌گذاری خارجی در استان همدان

سپهرغرب، گروه اقتصادی - سمیرا گمار: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: خوشبختانه از ابتدای سال 1401 تاکنون 107 میلیون دلار سرمایه‌‌‌‌‌گذاری خارجی داشته‌‌‌‌‌‌‌‌ایم.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار : حسن پیمانی روز گذشته در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه کلیه پرداخت‌های دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجرایی از درگاه خزانه الکترونیکی است، عنوان کرد: دارایی مازاد دستگاه‌های دولتی نیز از طریق هیئتی در اداره اموال تعیین تکلیف می‌شود، به این ترتیب که فهرست طرح‌های نیمه‌تمام به این هیئت ارسال شده و برای تکمیل آن‌ها اموال مازاد و غیرمنقول درنظر گرفته می‌شود.
  اهم طرح‌های فعال با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال 1401 تاکنون 107 میلیون دلار سرمایه‌‌‌‌‌گذاری خارجی داشته‌‌‌‌‌‌‌‌ایم که مجوز سرمایه‌گذاری پرشین‌یاقوت در حیدره بالای شهر همدان با حضور یک سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذار از کردستان عراق آماده شده و با عنوان شهر جواهرات با هدف جذب توریست، با 100 میلیون یورو مبلغ سرمایه‌گذاری و اشتغال سه هزار نفر در سال 1405، به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: حضور یک سرمایه‌گذار اماراتی در شرکت قطعه‌سازان رزن با مبلغ 600 هزار دلار و شرکت قطعه‌سازان شوکت با مبلغ 1.2 میلیون دلار، از دیگر جذب‌های سرمایه‌گذاری در استان بوده است.
پیمانی با اشاره به اینکه شرکت سرزمین میوه‌های شادمان الوند نیز با حضور سرمایه‌گذار عربستانی قوت گرفته، تصریح کرد: عنوان طرح صنایع تبدیلی میوه و سبزیجات در شهر تویسرکان بوده که برای 140 نفر ایجاد اشتغال کرده و با مبلغ سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلار خواهد بود.
وی درنهایت به شرکت کیمیاپرداز داتیس نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با حضور سرمایه‌گذار چینی و اعتبار یک میلیون یورو با تولید نمایشگرهای صنعتی در شهر تویسرکان همراه است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات بند الف تبصره 18 اشاره و بیان کرد: 927 میلیارد تومان سهم درنظر گرفته‌شده برای استان بود که با پرداخت به یک‌هزار و 122 طرح از سازمان جهاد کشاورزی، اداره کار و رفاه اجتماعی و راهداری، منجر به جذب یک‌هزار و 200 میلیارد تومان شد.
   افزایش 60 درصدی سهمیه درآمدی استان
پیمانی از افزایش 60 درصدی سهمیه درآمدی استان نیز خبر داد و گفت: پیش‌بینی سهمیه درآمدی استان دو هزار و 700 میلیارد تومان بود که دو هزار و 400 میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای اداره مالیات و باقی مربوط به دستگاه‌هایی نظیر نیروی انتظامی، استاندارد، گمرک، ثبت اسناد و غیره بوده؛ این رقم مصوب نسبت به سال گذشته با افزایش 60 درصدی مواجه است.
   فروش 8 ملک مازاد به ارزش 18 میلیارد تومان
وی در ادامه سخنان خود به مولدسازی نیز اشاره و اظهار کرد: از سال 1398 تا قبل از صدور آیین‌نامه جدید در دی‌ماه، 171 ملک شناسایی و مجوز 141 ملک گرفته شده و 45 مورد نیز به فروش رفته بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه متذکر شد: در سال 1401 پنج ملک جدید شناسایی و مجوز سه ملک گرفته شده و تاکنون هشت مورد به ارزش 18 میلیارد تومان به فروش رفته است.
پیمانی افزود: پیش‌بینی ما تا پایان سال 1401، فروش 98 ملک به ارزش 117 میلیارد تومان است. ضمن اینکه در سال گذشته 92 میلیارد تومان ارزش املاک مازاد به‌فروش‌رفته متعلق به دستگاه‌های دولتی بوده است.
وی به درگاه ملی مجوزها نیز گریزی زد و گفت: همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی برای گرفتن هر نوع مجوزی باید از طریق این سامانه اقدام کنند. آخرین آمار درخواست‌کنندگان تا روز دوشنبه 17 بهمن‌ماه 1401، تعداد 15 هزار و 184 نفر بوده که از این تعداد برای 6 هزار و 370 نفر صدور مجوز داشته‌ایم؛ پنج هزار مورد هم عدم صدور مجوز بوده و یک‌هزار و 168 درخواست نیز درحال بررسی و تکمیل است.
   در استان همدان 200 هزار نفر سهام عدالت دارند اما تاکنون سودی دریافت نکرده‌اند
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به سهام عدالت جاماندگان نیز اشاره و اذعان کرد: تا پایان سال جاری سهام عدالت سه‌ونیم میلیون نفر تعیین تکلیف خواهد شد. در استان همدان نیز 200 هزار نفر برگه سهام عدالت دارند، اما تاکنون سودی دریافت نکرده‌اند که این مورد نیز درحال بررسی است.
پیمانی در خاتمه یادآوری کرد: یکی از مسائل دیگر انجام تکالیف بانک‌های دولتی و خصوصی بوده که نسبت به تکالیف مقرر کارکرد کمتری داشته‌اند. تا پایان اسفندماه سال جاری ارزیابی‌ها طبق شاخصه‌های معین انجام شده و وضعیت کلیه بانک‌ها در این بخش اعلام خواهد شد.

شناسه خبر 65884