شناسه خبر:65883
1401/11/19 09:32:55

سپهرغرب، گروه خبر: در هفتمین روز از دهه مبارک فجر 17 پروژه مختلف برق رسانی، کشاورزی و اقتصادی به صورت همزمان در شهرستان اسدآباد افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

اتمام اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهر اسدآباد به نمایندگی از 12 طرح برق رسانی نخستین پروژه افتتاح شده هفتمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان بود.
فرماندار اسدآباد در افتتاح این طرح اظهار کرد: با اتمام اجرای این پروژه، شبکه مسی تمامی نقاط شهری اسدآباد شامل اسدآباد، پالیز و آجین به صورت کامل جمع آوری و تبدیل به کابل خودنگهدار شد که با این اقدام اسدآباد در سطح استان همدان نخستین شهرستانی است که به کامل تمامی نقاط شهری آن به شبکه کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
حسین‌علی شرکائی افزود: اجرای کل پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار نقاط شهری اسدآباد به طول 165 کیلومتر با صرف اعتباری افزون بر 270 هزار میلیون ریال بوده که برای اتمام فاز پایانی طرح شامل 30 کیلومتر اعتباری افزون بر 50 هزار میلیون ریال هزینه صرف شده است.
وی یادآور شد: کاهش سرقت، کاهش تلفات، بالا بردن ضریب و قابلیت اطمینان شبکه از نظر قطعی در شرایط بحرانی چون باد و طوفان، کاهش خطر برق گرفتگی و کاهش خاموشی‌های ناشی از اتصال سیم‌های مسی برق در زمان بارندگی و وزش باد از مزایای تبدیل سیم‌های مسی برق به کابل خودنگهدار به شمار می‌رود.
مدیر توزیع نیروی برق اسدآباد هم از افتتاح و بهره‌برداری همزمان 12 طرح برق رسانی در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد طرح با اعتباری افزون بر 182 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات و منابع داخلی و یا عوارض روستایی به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به مشترکان برق در نقاط مختلف شهرستان امروز به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند.
وی ادامه داد: تعویض سیم با کابل خود نگهدار با اعتباری افزون بر 50 هزار میلیون ریال شامل 40 کیلومتر شبکه فشار ضعیف نقاط مختلف شهری، توسعه شبکه فشار ضعیف روستایی با اعتبار 8000 میلیون ریال، توسعه شبکه فشار ضعیف شهری با اعتباری افزون بر 8000 میلیون ریال، نصب چراغ‌های نقاط مختلف شهری با اعتباری افزون بر 4000 میلیون ریال و برق دار کردن پروژه‌های صنعتی و کشاورزی با اعتباری افزون بر 45 هزار میلیون ریال از پروژه‌های برق رسانی افتتاح شده این شهرستان در هفتمین روز از دهه مبارک فجر بود.
مرادی‌عاشور همچنین خاطرنشان کرد: نصب کنتور عادی با اعتباری افزون بر 5000 میلیون ریال، تعمیرات خطوط فشار ضعیف و متوسط با اعتباری افزون بر 11000 میلیون ریال، احداث پست عمومی شهرک شهرداری با اعتباری افزون بر 3500 میلیون ریال، تامین روشنایی محله چی‌چی امام با اعتباری افزون بر 4000 میلیون ریال و تامین روشنایی پشت باشگاه کارگران با اعتباری افزون بر 1500 میلیون ریال، اصلاح و بهینه سازی کامل روستایی با اعتباری افزون بر 2000 میلیون ریال و اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های روستایی با اعتباری افزون بر 4000 میلیون ریال از دیگر پروژه‌های برق رسانی است که صبح امروز به صورت همزمان در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در سطح این شهرستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
  افتتاح واحد پروش گوسفند داشتی 200 راسی وندرآباد
افتتاح واحد پرورش گوسفند داشتی 200 راسی به نمایندگی از سه طرح حوزه جهاد کشاورزی از دیگر طرح‌هایی بود که در هفتمین روز از دهه مبارک‌فجر در شهرستان اسدآباد به بهره برداری رسید.
مدیر جهادکشاورزی اسدآباد از افتتاح همزمان سه پروژه حوزه جهادکشاورزی این شهرستان در هفتمین روز دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این تعداد پروژه شامل راه‌ و پل سازی، آبیاری تحت فشار و واحد پرورش گوسفند داشتی در مجموع با اعتباری افزون بر 65 هزار و 500 میلیون ریال بوده که افتتاح امروز پروژه پرورش گوسفند داشتی 200 راسی روستای وندرآباد با اعتباری افزون بر 31 هزار میلیون ریال برای سه نفر اشتغال به همراه دارد.
محمدکرم مرادی یادآور شد: در این طرح اعتباری افزون بر 13 هزار میلیون ریال مربوط به آورده متقاضی و 18 هزار میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی تبصره 18 بوده است.
  افتتاح واحد شستشو و دانه بندی ماسه روستای وندرآباد
واحد شستشو و دانه بندی ماسه روستای وندرآباد با اعتباری افزون بر 130 هزار میلیون ریال دیگر طرح افتتاح شده شهرستان اسدآباد در هفتمین روز از دهه مبارک فجر بود که با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در افتتاح این طرح اظهار کرد: طرح فوق به عنوان تنها واحد شستشو و دانه بندی شهرستان با ظرفیت 150 هزار تن برای هشت نفر اشتغال به همراه داشته که با بهره برداری آن از این پس مصرف کنندگان برای تامین نیاز خود به این محصول به سایر شهرستانهای همجوار مراجعه نخواهند داشت.
مصطفی حیدری با بیان اینکه سرمایه گذار این طرح بخش خصوصی است، افزود: مساحت زمین این واحد 10 هزار مترمربع با زیربنای 400 مترمربع با توان برق 250 کیلو وات با آب مصرفی 7500 مترمکعب بوده و واحدهای بتن آماده و کاربردهای ساختمانی از ذی نفعان این واحد به شمار می‌روند.
  افتتاح کارگاه قالیبافی در روستای بهسازی
کارگاه قالیبافی در روستای بهراز با مجری گری فنی‌وحرفه‌ای از دیگر طرح‌هایی بود که در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان اسدآباد با حضور مسئولان و اهالی این روستاها به بهره برداری رسید.
رئیس اداره فنی‌وحرفه ای اسدآباد در افتتاح این کارگاه اظهار کرد: این کارگاه توسط یکی از بانوان بخش خصوصی با اعتباری افزون بر 200 میلیون تومان راه اندازی شده و برای 16 نفر اشتغال به همراه داشته است.
محمودرضا خزائی تصریح کرد: در این کارگاه بانوان روستای بهراز با آموزش لازم نسبت به تولید فرش دستبافت با ترکیب ابریشم اشتغال دارند.

شناسه خبر 65883