شناسه خبر:65845
1401/11/18 10:13:04

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: در حال حاضر 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 37 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است.

آرمان وطن‌دوست، امروز (17 بهمن) در نخستین جلسه کمیته اسکان، نظارت و آمار اجرایی خدمات سفر استان که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های عضو این کمیته در سنندج برگزار شد؛ با تأکید بر پایش دقیق آمار اسکان، نظارت، تردد و... مسافران و گردشگران نوروزی در استان گفت: آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان باید توسط اعضای کمیته‌ تخصصی اسکان و نظارت روزانه به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر ارائه شود.
وی عنوان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز، ضروری است تا اقدامات متناسب با این ماه برای گردشگرانی که به استان وارد می‌شوند صورت بگیرد و تمام دستگاه‌های عضو در کمیته‌های مختلف به این موضوع توجه داشته باشند.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز باید آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان روزانه توسط اعضا به‌صورت دقیق جمع‌آوری و به دبیرخانه ستاد ارائه شود تا بتوان بر اساس آن خدمات‌رسانی بهتری را ارائه دهیم.
وطن‌دوست با بیان اینکه مسئولیت کمیته خدمات اسکان و رفاه مسافران و گردشگران بر عهده این اداره‌ کل است، افزود: در حال حاضر 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل ‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 37 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است.
وی یادآور شد: به‌منظور تسهیل سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز 1402 هیچ‌گونه افزایش نرخی در مراکز اقامتی و پذیرایی استان نخواهیم داشت.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان گفت: در صورت تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی دارای مجوز، از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مدارس، پارک‌های تجهیز شده، مساجد ومراکز موقت برای اسکان مسافران و گردشگران استفاده می‌شود.
وطن‌دوست بیان کرد: بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری و اماکن اقامتی استان ویژه نوروز 1402 با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب را داشته باشیم و رضایت‌مندی گردشگران را فراهم کنیم.
وی در ادامه بر لزوم رسیدگی به نمازخانه‌ها وسرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، توجه به سامان‌دهی ورودی شهرها و توجه به مبلمان و خدمات شهری برای استقبال از مسافران و ایجاد فضای مناسب شهری در تعطیلات نوروز تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های موجود اقدام شود.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر استان، تدابیر لازم برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین استقبال و پذیرایی شایسته از مسافران و گردشگران ورودی به استان اتخاذ شود.

شناسه خبر 65845