شناسه خبر:65835
1401/11/18 09:57:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ورود خودروی شخصی به مرکز شهر همدان از روز دوشنبه 17 بهمن‌ماه ممنوع شد و خودروهای متخلف جریمه می‌شوند.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز دوشنبه بیان کرد: خودروهای شخصی اجازه ورود به چهار خیابان اصلی منتهی به میدان اصلی شهر شامل خیابان‌های باباطاهر، شهدا، عباس‌آباد و تختی را ندارند.
وی اضافه کرد: محدودیت تردد به این چهار خیابان واقع در رینگ نخست شهر همدان از ساعت هشت صبح تا 13 و بعدازظهر از ساعت 15 تا 20 شب اعمال می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: خیابان‌های باباطاهر، شهدا، عباس‌آباد و تختی به دوربین ثبت تخلف مجهز بوده و درصورت ورود خودروهای شخصی در ساعات محدودیت تردد، خودروی متخلف 106 هزار تومان جریمه می‌شود.
سرهنگ جمالی افزود: تصویر ورود خودروهای شخصی به محدوده ترافیکی ثبت‌ شده و جریمه آن‌ها هرچند با تأخیر، برای آن‌ها از طریق پیامک ارسال می‌شود.
وی گفت: با همکاری شهرداری مسیرهای فرعی منتهی به این چهار خیابان مسدود می‌شوند تا رانندگان متخلف از مسیرهای فرعی به خیابان‌های یادشده تردد نکنند.
این مقام مسئول افزود: با توجه به تردد تاکسی و اتوبوس در رینگ اول و اصلی شهر همدان، ورود خودروهای شخصی سبب بروز گره‌های ترافیکی شده بود؛ همچنین با نزدیک شدن به ایام نوروز و خریدهای نوروزی میزان حجم ترافیک در این خیابان‌ها افزایش می‌یابد، بنابراین برای پیشگیری از ترافیک، محدودیت تردد از روز دوشنبه اعمال شد.
   پُل بهشت مسدود شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تقاطع غیر هم‌سطح بهشت به‌منظور اجرای علت فنی و بهسازی از روز دوشنبه تا پایان تعمیرات فنی و مهندسی مسدود شده است.
سرهنگ جمالی اظهار کرد: بنابراین افرادی که قصد تردد از میدان امام حسن (ع) به سمت بلوار مطهری را دارند، باید از طول بلوار بهشت برای گردش استفاده کنند.
وی اضافه کرد: رانندگانی که قصد تردد از میدان امام حسن (ع) به بلوار امام خمینی (ره) را دارند، باید از میدان امام حسن (ع) برای گردش استفاده کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه مسیرهای گردشی در زیر پُل بهشت مسدود شده است، گفت: شهرداری تا 15 روز آینده باید نسبت به تعمیر، بازسازی و بازگشایی این مسیر اقدام کند.
سرهنگ جمالی ادامه داد: اجرای عملیات فنی برای بهسازی درزهای انبساطی تقاطع غیر هم‌سطح بهشت با هدف پیشگیری از بروز آسیب در فصول مختلف صورت گرفت.
168 هزار و 998 دستگاه موتورسیکلت به همراه 351 هزار دستگاه خودرو شامل 256 هزار و 245 سواری، 40 هزار و 607 دستگاه وانت، 22 هزار و 462 دستگاه کامیون و کامیونت، سه هزار و 942 دستگاه تاکسی، یک‌هزار و 297 دستگاه مینی‌بوس و 294 دستگاه اتوبوس در معابر درون‌شهری استان همدان تردد دارند.

شناسه خبر 65835