شناسه خبر:65827
1401/11/18 09:39:38

سپهرغرب، گروه خبر: بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای استان همدان در شهر کرفس شهرستان درگزین احداث می‌شود که گلخانه‌های موجود در این مجتمع از نوع هیدروپونیک و آئروپونیک هستند.

ظهر روز گذشته کلنگ بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای همدان در شهر کرفس با حضور استاندار همدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، نماینده رزن و درگزین، امام‌جمعه درگزین، مدیرعامل شرکت گاز استان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به زمین زده شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این مراسم با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای کرفس، گفت: این مجتمع گلخانه‌ای 300 هکتاری در دو قطعه احداث خواهد شد.
رضا بهراملو افزود: گلخانه‌های موجود در این مجتمع از نوع هیدروپونیک و آئروپونیک هستند. از تفاوت کاشت هیدروپونیک و آئروپونیک می‌توان به این مورد اشاره کرد که کشت هیدروپونیک بر ارائه یک محلول غنی از مواد مغذی به ریشه گیاهان از طریق غوطه‌ور کردن آن‌ها متکی است؛ اما در کشت ایروپونیک، ریشه‌ها در هوا معلق می‌شوند و سپس به‌آرامی با نازل‌ها، اسپری مه می‌شوند تا مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها تأمین شود. آب مورد نیاز این طرح از محل رودخانه‌های جاری شهر کرفس تأمین خواهد شد.
وی با بیان اینکه مالکیت این طرح در اختیار شرکت تعاونی گلخانه‌داران شهر کرفس است، بیان کرد: میزان آب مورد نیاز این طرح سه میلیون متر مکعب در سال است که از طریق ایستگاه پمپاژ به محل شهرک منتقل خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: راه‌اندازی این مجتمع گلخانه باعث ایجاد اشتغال چشمگیر و تولید محصولات متنوع سبزی و صیفی در منطقه خواهد شد.

شناسه خبر 65827