شناسه خبر:65792
1401/11/17 10:12:48

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی از افزایش 120درصدی افزایش اعتبارات پروژه‌های شهرستان تفرش نسبت به سال گذشته خبر داد.

روز گذشته پروژه‌ ساخت راه روستایی جلایر به فریسمانه در شهرستان تفرش افتتاح شد.
همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، پروژه ساخت راه روستایی جلایر به فریسمانه به طول پنج کیلومتر با صرف 100 میلیارد ریال اعتبار توسط استاندار مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در ادامه سفر خود به شهرستان تفرش پس از افتتاح پروژه‌های احداث روشنایی طولی و بهسازی و روکش آسفالت محور تفرش - سه راهی شهراب در حوزه فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، سومین پروژه اجرا شده در شهرستان تفرش توسط این اداره کل را نیز افتتاح کرد و از افزایش 120درصدی اعتبارات تفرش خبر داد.
این طرح شامل زیرسازی و اجرای آسفالت به طول پنج کیلومتر بود که با صرف هزینه 100 میلیارد ریالی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بمنظور محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و خدمت به ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.
مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در آئین بهره‌برداری از پروژه‌ ساخت راه روستایی جلایر به فریسمانه خاطر نشان کرد: در استان مرکزی 92 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری چیزی حدود 10 درصد بیشتر است.
وی افزود: با توجه به اولویت‌های کاری در دولت سیزدهم و توجه ویژه به محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار و محروم، یکی از شاخص ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی راه اندازی نهضت ساخت راه‌های روستایی طی یک سال و نیم اخیر بوده است.
به گفته جهانی در راستای تحقق اهداف دولت مردم در استان مرکزی، در بیش از 102 کیلومتر از راه‌های روستایی استان، عملیات زیرسازی و آسفالت انجام شده است که در نوع خود می‌توان از آن به اقدامی بی سابقه و بسیار ارزشمند برای رفاه حال روستائیان و توسعه زیرساخت‌های لازم برای ارتقای سطح کیفی زندگی روستائی و ایجاد بستری مناسب برای رشد شاخص‌های اقتصادی و گردشگری یاد کرد.
وی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تحقق این نهضت را هم افزایی فرمانداران در تأمین و تخصیص بخشی از منابع مالی مورد نیاز و تأمین قیر توسط بسیج سازندگی استان عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: درصورت تداوم این همکاری‌ها، می‌توان نوید آن را داد که تا دو سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از راه آسفالته برخوردار خواهند شد.

شناسه خبر 65792