شناسه خبر:65783
1401/11/17 10:00:08

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: علت استواری انقلاب، پشتوانه مردمی آن است به طوری که مردم، انقلاب اسلامی را با اراده خود و نه با دسیسه چینی قدرتهای استکباری به پیروزی رساندند.

اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در آیین افتتاح مدرسه 18 کلاسه عصمت در ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد سنندج اظهار کرد: در زمان طاغوت مردم نقشی در انتخاب شاه نداشتند و وقتی ملت عرصه را بر شاه تنگ می‌کردند، دست به دامان بیگانه می‌شد تا اینکه عاقبت فرار کرد.
وی افزود: دوران ستم شاهی دوران وضع قوانین رذیلانه مانند کاپیتالاسیون بود و مبارزه امام و ملت ایران در پاسخ به چنین اهانتهایی و برای عدالت‌طلبی شکل گرفت.
استاندار کردستان یادآور شد: تمام افتخار رژیم طاغوت، فروش نفت در عوض تسلیحات بود و با وجود ذخایر فراوان انرژی، کاملا وابسته بودیم و هیچ امکانی برای مقابله با تصمیم استکبار علیه کشورمان نداشتیم.
زارعی کوشا اضافه کرد: در رژیم گذشته، بهداشت و معیشت مردم نادیده گرفته و در عوض خط آهن احداث می‌شد که در راستای منافع کشورهای درگیر جنگ جهانی بود.
وی گفت: در طول 200 سال در هر جنگی بخشی از کشور جدا شد و در زمان پهلوی‌ها نیز بحرین را واگذار کردند، در حالیکه در دوران دفاع مقدس، رزمندگان کشورمان، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
استاندار کردستان تاکید کرد: امروز ایران اسلامی در دنیا تاثیرگذار است و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را تولید می‌کند و در همه معادلات بین‌المللی یک طرف آن ایران است.
  لزوم انعکاس واقعیت‌های کشور برای جوانان
زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت‌های کشورمان بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌ها رضاخان سفاک را تطهیر می‌کنند در حالیکه بیماری‌های واگیر در دوران پهلوی اول و دوم قربانیان زیادی گرفت.
وی افزود: باید برای شناخت واقعیت‌ها تلاش کنیم چرا که استقلال کشور با خون شهدا بدست آمده است و هیچ توطئه‌ای نمی تواند برای این استقلال چالش ایجاد کند.
استاندار کردستان با بیان اینکه روایتگری نباید به دست معاندان بیفتد، ادامه داد: چند هزار کاربر اینترنتی وابسته به منافقین در اروپای شرقی شغل مجازی دارند و جنگ رسانه ای به راه انداخته اند تا نسل جدید با واقعیات بیگانه و با طراحی مدنظر آنها، زندگی کند.
زارعی کوشا به تحریم‌های بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و انواع جنگ و تهاجم ضد ایران اشاره کرد و گفت: دولت اسلامی و نظامی اسلامی هنوز در ابتدای مسیر است و نقص، گرفتاری و سومدیریتهای زیادی داریم کهباید رفع شود.
وی اضافه کرد: برخی مدیران گذشته روحیه انقلابی نداشته و چشم به دهان دشمن بودند و هشت سال انتظار برای چیدن گلابی‌های برجام نافرجام ماند.
استاندار کردستان اشاره ای به کمک‌های ایران و سردار سلیمانی به اقلیم کردستان در زمان هجوم داعش داشت و افزود: این واقعیت‌ها وارونه‌نمایی شد تا قدرت ایران ناشناخته بماند اما دانش آموران جوان و نوجوان ما باید با شناخت واقعیت‌ها راه پرافتخار کشور را ادامه دهند.

شناسه خبر 65783