شناسه خبر:65721
1401/11/16 09:41:13

سپهرغرب، گروه خبر: با افتتاح گازرسانی به پنج روستای دهگلان در دومین روز از دهه مبارک فجر، تمام روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند و هیچ روستای بدون گاز در شهرستان دهگلان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به پنج روستای دهگلان که به طور نمادین با حضور استاندار کردستان در روستای «بایه» برگزار شد، اظهار کرد: امروز با گازرسانی به روستاهای محمدآباد خرزه، بایتمر، کریم آباد، بایه و کوله بیان، کار گازرسانی به شهرستان دهگلان به اتمام رسید.
احمد فعله‌گری با بیان اینکه در مجموع این روستاها 26 خانوار جمعیت دارند، ادامه داد: اکنون 110 روستای دهگلان از گار طبیعی بهره‌مند است و روستایی بدون گاز در این شهرستان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این پنج روستا، 15 کیلومتر شبکه گذاری انجام و سه میلیارد تومان هزینه شد، افزود: در مجموع دهه فجر، 207 پروژه گازرسانی در استان با 141 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تا هفته دولت سال 1402 تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود.
فعله‌گری نیز در این مراسم گفت: به برکت نظام اسلامی، شاهد خدمات و پیشرفت‌های گسترده‌ای در استان هستیم و با وجود دوری مسافت از مناطق گازخیز، از گاز پایدار برخوردار هستیم.
  بهره‌برداری از آسفالت معابر روستایی دو روستای دهگلان
امروز همچنین با حضور استاندار کردستان، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر روستاهای بگه‌جان و بلدستی شهرستان دهگلان با 48 میلیارد و 490 میلیون ریال هزینه، به بهره‌برداری رسید.
از این رقم 17 میلیارد و 830 میلیون ریال آن اعتبار دهیاری‌های این روستاها و 30 میلیارد و 660 میلیون ریال دیگر توسط بنیاد مسکن تأمین شده است.

شناسه خبر 65721