شناسه خبر:65578
1401/11/11 09:45:51
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر:

بیمارستان 400 تختخوابی در ملایر احداث می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اعلام کرد: مجوز ساخت یک بیمارستان 400 تختخوابی در ملایر از وزارت بهداشت گرفته و مکان احداث آن مشخص شده است.

کریم میرزایی دوشنبه 10 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث فرزندآوری، مطرح کرد: زوج‌های جوان واجد شرایط و بیماران صعب‌العلاج با ارائه پرونده پزشکی و مستندات لازم، می‌توانند به دفتر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مراجعه و از وام‌های قرض‌الحسنه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 90 فقره وام قرض‌الحسنه از طریق این اداره به بیماران صعب‌العلاج اعطا شد، گفت: همچنین در سال گذشته 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به زوج‌های نابارور پرداخت کردیم.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات راهبردی انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نخستین بیمارستان ملایر توسط مرحوم سیف‌الدوله با 25 تخت احداث شد و بعد از آن مرحوم فخرالحاجیه بیمارستان 122 تختخوابی فخریه را در سال 1322 تأسیس کرد.
میرزایی با اشاره به اینکه این اقدام مرحوم فخرالحاجیه حرکتی عام‌المنفعه در راستای افزایش سطح بهداشت و درمان جامعه بود، افزود: اکنون در سطح شهرستان ملایر بیمارستان مهر، امام حسین (ع) و غرضی درمجموع با 500 تخت به بیماران خدمات خوبی ارائه می‌دهند؛ همچنین یک بیمارستان خیرساز تخصصی با 96 تخت در روستای جوراب درحال راه‌اندازی است که در سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه علاوه‌بر موارد ذکرشده مجوز ساخت یک بیمارستان 400 تختخوابی نیز از وزارت بهداشت و درمان گرفته و مکان احداث آن مشخص شده است، بیان کرد: درحال حاضر بیمارستان امام حسین (ع) به‌عنوان مرکز ترومای جنوب استان همدان با 220 تخت، خدمات تخصصی فوق‌العاده‌ای به بیماران ارائه می‌دهد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه کلیه خدمات پزشکی به‌صورت تخصصی در این بیمارستان ارائه می‌شود، افزود: تنها جراحی قلب در این بیمارستان انجام نمی‌شود.
میرزایی با اشاره به اینکه مرکز آنژیوگرافی ملایر دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است و دستگاه‌های تخصصی آن خریداری شده، گفت: درتلاش هستیم این مرکز در سال 1402 به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه کلیه بیماران جنوب استان از شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان نیز برای درمان و انجام کارهای تخصصی بیمارستان امام حسین ملایر (ع) مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: با کمک خیرین و حمایت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اتاق‌های عمل بیمارستان تعمیر، تکمیل، بازسازی و تجهیز شده و درحال حاضر تعداد اتاق‌های عمل به هشت اتاق ارتقا یافته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر هزینه صرف‌شده در زمینه افزایش تعداد اتاق‌های عمل بیمارستان امام حسین (ع) را 11 میلیارد تومان در قالب دو پروژه عمرانی مهم اعلام کرد و افزود: کلیه تجهیزات اتاق‌های عمل به‌روزرسانی شده است.
میرزایی با بیان اینکه بخش تأسیسات بیمارستان امام حسین (ع) نیز نیاز به تعمیرات اساسی داشت، گفت: پیمانکار مشغول به کار شده و با صرف هزینه‌ای افزون‌بر 9 میلیارد تومان، این پروژه نیز در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و مجمع خیرین سلامت، همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین (ع) جانمایی شده و پیمانکاران نیز مشخص شده‌اند که به‌زودی در قالب 12 واحد احداث می‌شود؛ همچنین 10 دستگاه پیشرفته دیالیز برای بیمارستان امام حسین (ع) خریداری شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از احداث کتابخانه تخصصی با یک‌هزار جلد کتاب آموزشی در بیمارستان امام حسین (ع) ملایر خبر داد و گفت: بیمارستان‌های امام حسین (ع) و مهر ملایر تبدیل به بیمارستان‌های آموزشی می‌شوند.
وی با بیان اینکه بیمارستان مهر دارای 128 تخت بوده و مرکز غربالگری سرطان نیز در آن آغاز به‌کار کرده است، افزود: کلیه خدمات تخصصی ماموگرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی را داریم و همچنین درمانگاه تخصصی دیابت در این بیمارستان به بیماران خدمات‌دهی می‌کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه ساختمان اورژانس بیمارستان مهر به‌منظور خدمات‌دهی پیشرفته‌تر به بیماران با کمک یک پزشک خیر توسعه یافته و تکمیل شده است، گفت: مرکز نازایی و ناباروری بیمارستان مهر نیز درحال راه‌اندازی است و در سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت اشاره و اظهار کرد: با راه‌اندازی واحد نازایی و ناباروری در بیمارستان مهر، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته می‌شود.
میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراکز بهداشت مناطق محروم و روستاها نقش مهمی در بیماریابی و واکسیناسیون دارند، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما، احداث مرکز بهداشت در اسلامشهر آق‌گل بود که با موفقیت انجام شد.
وی با بیان اینکه کلیه تجهیزات مراکز شبانه‌روزی بهداشت ما به‌روزرسانی شده است، اظهار کرد: مبلغ هزینه‌شده در این زمینه 6 میلیارد تومان بوده است.
این مقام مسئول به فعالیت 26 مرکز جامع سلامت، 90 خانه بهداشت، 10 پایگاه بهداشت، احداث 27 ساختمان جدید مرکز بهداشت و دو پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر جاده جوزان و در شهر ملایر نیز اشاره کرد و افزود: درحال حاضر 12 پایگاه فوریت پزشکی به بیماران و مردم در سوانح مختلف خدمات‌دهی می‌کنند.
وی با بیان اینکه درتلاش هستیم دانشکده پرستاری ملایر را ارتقا بدهیم، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال آینده از طریق سازمان سنجش در چهار رشته پرستاری، بیهوشی، فوریت‌های پزشکی و کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس دانشجو پذیرش می‌کنیم.
میرزایی با تأکید بر لزوم ادامه روند واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در سطح شهرستان رقم خورد و این بیماری تحت کنترل است، اما همچنان از مردم تقاضا داریم روند واکسیناسیون را تکمیل کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در پایان از فعالیت تخصصی کلینیک تخصصی فخریه خبر داد و گفت: کلیه پزشکان متخصص در این مرکز حضور دارند و به بیماران خدمات‌دهی می‌کنند.

شناسه خبر 65578