شناسه خبر:65547
1401/11/10 10:09:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اجرایی گازرسانی در 136 روستای کردستان فعال است که با بهره‌برداری از آن‌ها تمامی روستاهای استان گازدار شده و کردستان، استان سبز می‌شود.

احمد فعله‌گری اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: خدمت به محرومان به‌ویژه روستاییان از اهداف اصلی و راهبردی شرکت گاز استان کردستان است و عملکرد این شرکت در گسترش زیرساخت‌های تأمین انرژی برای ساکنان روستا فراتر از حد انتظار بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: گازرسانی به نقاط صفر مرزی در شهرستان‌های بانه و مریوان نشانگر این تلاش و همت است.
فعله‌گری افزود: افزایش رضایت مردم از عملکرد مطلوب شرکت گاز در تأمین مستمر گاز طبیعی و توسعه آن بیانگر موضوع فوق است و با عزم راسخ و توانی که در این شرکت قابل مشاهده است، امیدواریم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و همدلی مسئولان شاهد بهره‌مندی تمامی روستاهای باقی مانده و واجد شرایط از این نعمت خدادادی باشیم.
وی تأکید کرد: اهمیت گاز طبیعی به‌عنوان محور توسعه پایدار، به‌عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توانمندسازی روستاها با تکیه بر ظرفیت محلی به‌خصوص در بخش کشاورزی و معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند در رشد و توسعه روستاها مثمرثمر باشد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه جمعیت یک‌هزار و 644 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، عنوان کرد: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد یک‌هزار و 507 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و اکنون نیز عملیات گازرسانی در 136 روستای استان فعال است.
فعله‌گری درصد نفوذپذیری گاز در جمعیت شهری کردستان را 100 درصد و در جمعیت روستایی 98 درصد اعلام کرد و اظهار کرد: در مجموع 99 درصد از کل جمعیت استان کردستان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارد.
به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های گازرسانی به 136 روستای استان همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری و هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال 23 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند و یک روستا هم در دست اقدام است که با گازدار شدن روستاهای در دست اجرا، تمام روستاهای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و کردستان، استان سبز خواهد شد.
فعله‌گری اشاره‌ای به کوخ‌های شهرستان بانه داشت و اظهار کرد: در شهرستان بانه چند مجموعه مسکونی پنج الی 15 خانوار به‌نام کوخ وجود دارد که در تقسیمات کشوری جز روستا محسوب نمی‌شود ولی شرکت گاز استان کردستان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و عدالت اجتماعی نسبت به گازرسانی به این مناطق مسکونی اقدام و تاکنون 45 مورد را گازدار و برای 60 مورد دیگر هم برنامه‌ریزی شده که به‌زودی به شبکه سراسری گاز طبیعی خواهند پیوست.

شناسه خبر 65547