شناسه خبر:65486
1401/11/9 09:10:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تصمیم مسئولان و ستاد مدیریت بحران در تغییر ساعت بازگشایی مدارس و هم‌زمان نبودن با ساعت شروع کار دستگاه‌های اجرایی تاحدودی موجب کاهش ترافیک درون‌شهری و روان‌سازی تردد شده است.

سرهنگ فرخ جمالی ابراز کرد: با توجه به نامه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان و به‌منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از ساعت آموزشی از روز شنبه هشتم بهمن‌ماه ساعت آغاز فعالیت مدارس در سطح استان هشت و 15 دقیقه خواهد بود. شروع ساعت شروع به کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی در استان همدان همچنان 9 تا 14 است.
این مقام مسئول اظهار کرد: روزهای گذشته به‌علت هم‌زمانی بازگشایی مدارس، ادارات و فعالیت کسبه شاهد شکل‌گیری موجی از ترافیک از ساعت هشت‌ونیم تا 9 صبح بودیم.
وی اضافه کرد: این رویه به همراه عجله و شتاب خانواده‌ها برای رساندن فرزندان به مدرسه سپس حضور در محل کار موجب بروز تصادفات خسارتی به‌ویژه در زیرگذرها و حواشی مدارس شده بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: با تغییر ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس، ترددها مدیریت شد؛ به‌گونه‌ای که صبح روز شنبه شاهد هیچگونه گره ترافیکی در معابر درون‌شهری این شهرستان نبودیم.
سرهنگ جمالی گفت: آرامگاه بوعلی‌سینا یکی از پُرترددترین میدان‌های شهر همدان بوده که بیشترین میزان ترافیک را هنگام عصر به خود اختصاص داده است.
وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی به‌عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک شهرستان همدان پیشنهاد اعمال محدودیت تردد به سمت این میدان پُرترافیک در برخی از روزهای هفته را ارائه کرده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: براساس این پیشنهاد در مرحله نخست در برخی از ساعات روزهای هفته تردد خودروی شخصی از میدان جهاد به سمت میدان آرامگاه بوعلی‌سینا ممنوع می‌شود؛ سپس در مراحل بعدی ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از بلوار مدنی و بلوار خواجه رشید به سمت این میدان اعمال می‌شود.
براساس اطلاعیه اداره کل آموزش‌وپرورش همدان به‌منظور بهره‌مندی بهتر دانش‌آموزان از روز شنبه هشتم بهمن‌ماه مدارس ابتدایی در نوبت صبح از ساعت 8.15 دقیقه تا 12.35 و نوبت بعدازظهر از ساعت 13 الی 17.20 فعال خواهند بود.
ساعت آموزش در مدارس دوره اول متوسطه نوبت صبح از ساعت 8.15 تا 12.35 و دوره دوم متوسطه از 8.15 تا 14.20 و همچنین مدارس متوسطه اول در نوبت بعدازظهر از ساعت 13 تا 17.20 دقیقه است.
زمان فعالیت تمامی مراکز پیش‌دبستانی در نوبت صبح از ساعت 8.15 تا 11.45 و در نوبت بعد از ظهر از ساعت 13 تا 16.30 دقیقه خواهد بود.

شناسه خبر 65486