شناسه خبر:65455
1401/11/8 09:51:57

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح 2 فوریتی لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت کوله‌بری به منظور ساماندهی معیشت و اشتغال مرزنشینان در مجلس، گفت: تصویب این طرح به افزایش سطح درآمد و ارتقای معیشت مرزنشینان کمک زیادی می‌کند.

«شهریار حیدری» روز پنجشنبه افزود: سال گذشته طرح ساماندهی و نظارت بر تجارت کوله بری و ملوانی با هدف ایجاد اشتغال پایدار را با امضای 67 نفر از نمایندگان استان‌های مرزی در مجلس شورای اسلامی تنظیم کردیم.
وی اظهار کرد: به موازات طرح بالا، طرح‌هایی در دولت نیز تصویب شد و 2 آیین‌نامه هم در دولت داشتیم که در این طرح اولویت با استان‌های مرزی کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان است.
نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح به شهرستان‌های مرزی کمک می‌کند که هر ماه سرپرست خانوارها از تخفیف سود بازرگانی برخوردار شوند و این یک طرح پایدار است و سالیان سال مرزنشینان از سود آن بهره‌مند خواهند شد.
حیدری اضافه کرد: سرپرست خانوار هر ماه کالا تامین می‌کند و سود بازرگانی آن که حدود (2 میلیون تومان) است شامل آنها می‌شود و تفاوت این طرح با آیین‌نامه‌های گذشته در این است که شهرستان‌های مرزی را مشمول می‌شود و شعاع مشخصی ندارد.
وی گفت: این آیین نامه در راستای توجه به معیشت مرزنشینان به صورت یک قانون در مجلس شورای اسلامی و دولت تحت عنوان کمیته مشترک دولت و مجلس تنظیم شده است و شامل شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، جوانرود و پاوه می‌شود.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با این لایحه گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این لایحه را پیگیری می‌کرد و نمایندگان مطلع هستند که مرزنشینان مشکل معیشتی و اشتغال دارند و در چنین شرایطی چرا برخی از نمایندگان از اولویت نبودن این لایحه سخن می‌گویند.

شناسه خبر 65455