شناسه خبر:65450
1401/11/8 09:45:39

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه «اشتغال‌آفرینی» را اولویت کاری مدیریت ارشد استان دانست و با درخواست کمک و همکاری از یادگاران و ایثارگران دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد که پیشکسوتان ایثار و شهادت توان خود را برای کمک به مهار مشکلات استان به میدان و کمک مسئولان بیاورند.

«محمدطیب صحرایی» در نشست هم‌اندیشی و هم‌فکری با جمعی از پیشکسوتان، یادگاران و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه هم‌افزایی و همدلی نیاز ضروری توسعه استان است، افزود: از یک طرف کرمانشاه نیاز به اشتغال و کار دارد اما در یک وجه دیگری کرمانشاه به فرهنگ کار و تلاش نیازمند است که همه باید برای رونق هر دو وجه تلاش کنیم.
وی ادامه داد: اولویت‌کاری در استان تلاش برای اشتغال‌آفرینی است و در این راستا به هم‌فکری و همراهی همه معتمدین، خیرین و مجموعه‌های صاحبنظر و پیشکسوت در استان نیاز داریم و با کار جهادی است که اشتغال پایدار و ماندگار برای کرمانشاه شکل می‌گیرد.
مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را 12.9 درصد اعلام کرد که نسبت به پاییز سال گذشته با 13.2 درصد، سه دهم درصد کاهش یافته است.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: حتما می‌توان کارهای زیادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و زیربنایی برای استان انجام داد که در این راستا یکی از مولفه‌های مهم، بهره مندی از نظرات و پیشنهادات ارزنده شما یادگاران دفاع مقدس در کنار بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف است.
صحرایی با اشاره به ارائه نظرات و پیشنهادات حاضران در جلسه گفت: هر کدام از سخنرانان در این نشست به برخی مسائل و آسیب‌های استان پرداختند که آسیب شناسی مقدمه ای برای پیدا کردن راهکارهای موثر و مفید است و چنانچه شناخت درستی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها داشته باشیم حتماً برای حل کردن مسائل، دچار مشکل نخواهیم شد.
وی با طرح این سوال که چه مشکلاتی در گذشته استان وجود داشته که منجر به پیشرفت کمتر آن نسبت به دیگر استان‌ها شده است؟، ادامه داد: بدون شک یکی از علل این موضوع به عدم همکاری و بکارگیری توانمندی‌ها و استعدادهای پیشکسوتان جهاد در عرصه‌های مختلف بر می‌گردد اما ما قصد داریم که این خلاء را از بین ببریم و مسیر حرکت استان به سمت پیشرفت و توسعه را با همراهی و همکاری شما عزیزان تسریع کنیم.
استاندار کرمانشاه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را موضوعی مهم در جامعه عنوان کرد و از پیشکسوتان ایثار و شهادت درخواست نمود که با حضور در بین نسل‌های جوان و نوجوان به عنوان نمونه کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه ها، ارتباط نزدیکتری با آنان بگیرند و به شبهات و سوالات نسل‌های جدید انقلاب صمیمانه پاسخ بگویند.
صحرایی در ادامه بزرگداشت ظرفیت‌های استان را از اولویت‌های استانداری برشمرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که با قوت و جدیت تمام در استان انجام خواهد شد، گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و روز کرمانشاه در قالب برنامه‌های مختلف خواهد بود که قطعا محدود به چند ساعت و یک روز نخواهد شد.
تغییرات مدیریتی در استان با نگاه حق‌مداری و قانون‌گرایی انجام می‌شود
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت همفکری و استفاده از توانمندی‌های استان برای پیشبرد برنامه‌ها و رعایت اصل تفکیک قوا اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه قوه مقننه قانونگذاری و وظیفه مجریان نیز انتصاب، اجرا و پاسخگویی است و در جلساتی که با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی داشته ایم بر این موضوع تاکید شده است.
وی همچنین درباره موضوع تغییر مدیران استان هم بیان داشت: تغییرات مدیریتی در استان با نگاه حق مداری و قانون گرایی و 2 ویژگی خدمت بیشتر به مردم و سربازی بیشتر برای انقلاب اسلامی انجام می‌شود.
رئیس شورای مسکن استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن علاوه بر خانه دار شدن مردم در ایجاد اشتغال بسیار موثر است، گفت: اجرای طرح ساخت مسکن با جدیت در استان دنبال می‌شود و در این زمینه خلاها و مشکلات موجود برای عدم حرکت مناسب ساخت مسکن برطرف خواهد شد.
وی همچنین توجه به حل مشکلات مناطق حاشیه نشینی را از اولویت‌های مهم کاری در استان نام برد و گفت: چند وقت گذشته رسیدگی به منطقه محروم آقاجان را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه چند گام خوب خدمت رسانی از جمله در تکمیل مشکلات حوزه آبرسانی، برق، گاز و فاضلاب و آسفالت آغاز شده و مرحله اول کار تا نیمه شعبان کامل می‌شود.
استاندار کرمانشاه همچنین بر ساماندهی و جمع آوری معتادین متجاهر در شهر کرمانشاه تاکید کرد و خواستار همکاری بیشتر همه تلاشگران برای کمک به زیباسازی کرمانشاه شد.
پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند
استاندار کرمانشاه در ادامه از یادگاران دفاع مقدس به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و بی بدیل نظام برای کمک به پیشرفت و عظمت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف یاد کرد و افزود: هدف از برگزاری این جلسه بهره مندی از تجارب و نظرات گرانسگ پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.
صحرایی افزود: باعث توفیق است که در جمع شما عزیزان که در فضا و عرصه جهاد و شهادت دفاع مقدس نقش ارزنده ای داشتید، حضور داشته باشم.
وی همچنین بر ارائه راهکارهای مناسب برای ترویج و توسعه برنامه راهیان نور در استان تاکید کرد و گفت: در این عرصه یادگاران بزرگوار عرصه جهاد و شهادت می‌توانند تاثیرگذار باشند و ضرورت دارد که از توانمندی‌های فرهنگی و فکری این عزیزان استفاده شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن به بهار قرآن و ماه "رمضان" خواستار حضور و همکاری بیشتر جهادگران عرصه ایثار برای هم صحبتی با جوانان در مساجد مختلف استان شد.
وی در پایان گفت: پیشکسوتان و یادگاران ارزشمند دفاع مقدس که با تمام داشته‌ها و اراده در مقابل متجاوزان به کیان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و امروز ما وظیفه داریم که در مسیر توسعه و پیشرفت استان از همفکری و هم اندیشی این عزیزان استفاده کنیم.

شناسه خبر 65450