شناسه خبر:65432
1401/11/8 09:20:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: براساس آخرین آمار اعلامی از سوی سامانه ملی رصد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان 20 هزار و 341 شغل ثبت شده است.

یوسف شعبانی روز پنجشنبه افزود: امسال تعهد (هدف‌گذاری) اشتغال ثبت‌شده در سامانه ملی رصد شورای اشتغال کشور برای استان همدان 23 هزار و 500 مورد در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و خدماتی با رویکرد خصوصی و تعاونی است که تا پایان سال بیش از میزان تعهد پیش‌بینی می‌شود.
وی تسهیلات قرض‌الحسنه از محل بند ب تبصره 16 با نرخ سود چهار درصد در راستای حمایت از خوداشتغالی افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی استان را حدود دو هزار و 550 میلیارد تومان در سال جاری اعلام و تصریح کرد: 580 میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) و 336 میلیارد تومان به بهزیستی در قالب تبصره 16 ابلاغ شده که با معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل، درحال پرداخت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: طرح‌های خُرد خوداشتغالی مستقیم توسط دستگاه به بانک‌ها معرفی می‌شود و طرح‌های کارفرمایی و پشتیبان خانگی نیاز به مصوبه کمیته فنی دارند.
شعبانی تصریح کرد: یک‌هزار و 612 میلیارد تومان با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان بین بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد شهید و امورایثارگران، مهارت‌آموزی سربازان، اداره کل زندان‌ها، بسیج سازندگی و مشاغل خانگی توزیع شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است در دستور کار این اداره کل قرار دارد، ادامه داد: نظارت و صحت‌سنجی نسبت به مشاغل ایجادشده در سامانه رصد انجام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تأمین زیرساخت‌های اشتغال دارد که در این راستا اشتغال در بخش‌های خانگی، روستایی، کارآفرینی خصوصی و تعاونی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
شعبانی ادامه داد: شهرستان‌های رزن با 105 درصد و شهرستان تویسرکان با 101 درصد بیشترین تعهد اشتغال استان و ملایر با 63 درصد کمترین تعهد اشتغال را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: از بین دستگاه‌های اجرایی سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) (عملکرد بالای صددرصد) و میراث فرهنگی (عملکرد 90 درصد) بالاترین اشتغال استان را به خود اختصاص دادند و دستگاه‌های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، بنیاد برکت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج سازندگی و بنیاد علوی عملکرد قابل قبولی نداشتند و از میانگین استان پایین‌تر هستند.

شناسه خبر 65432