شناسه خبر:65407
1401/11/6 10:03:30

سپهرغرب، گروه خبر: مجری طرح راه‌آهن غرب کشور از حرکت پرشتاب پروژه راه‌آهن به سمت اسلام آبادغرب خبر داد و افزود: عملیات روسازی در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب و ساخت ایستگاه اسلام آبادغرب از سال آینده آغاز می‌شود.

مسعود فرامرزیان، از در نظر گرفته شدن اعتبار 200 میلیارد تومانی برای پروژه راه آهن غرب کشور در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و افزود: این میزان اعتبار نسبت به بودجه مصوب امسال با 137 میلیارد تومان اعتبار، حدود 45 درصد افزایش داشته است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب و تخصیص این میزان اعتبار گفت: در حال حاضر پروژه راه‌آهن غرب چند ماهی است که توسط قرارگاه خاتم(ص) فعال شده و شتاب خوبی گرفته و امیدواریم تخصیص اعتبارات بیشتر بتواند شتاب پروژه را افزایش دهد.
فرامرزیان با اشاره به تصویب بودجه 600 میلیارد تومانی در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه برای پروژه راه آهن غرب کشور گفت: تاکنون از این میزان اعتبار 100 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: جذب اعتبارات سفر هیئت دولت تا سال 1403 ادامه دارد.
مجری طرح راه آهن غرب کشور گفت: با توجه به منابع بودجه سالانه و سفر هیئت دولت، در حال حاضر پروژه شتاب خوبی گرفته و به سرعت در حال پیشروی به سمت اسلام آبادغرب است.
فرامرزیان فاصله راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب را 115 کیلومتر اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه در 70 کیلومتر از این مسیر از کرمانشاه تا تونل "خُرد خُرد" فعال است.
این مسئول پیشرفت زیرسازی در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب را 82 درصد اعلام و تصریح کرد: با پایان گرفتن کار زیرسازی، به سرعت عملیات روسازی مسیر را شروع خواهیم کرد.
مجری طرح راه‌آهن غرب کشور گفت: برنامه داریم سال آینده عملیات روسازی در 20 کیلومتر از این مسیر را انجام دهیم.
وی با اشاره به لزوم ساخت دو ایستگاه اسلام آبادغرب و پشته کش در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب، گفت: ایستگاه "پشته کش" در کیلومتر 19 و ایستگاه "اسلام آبادغرب" هم در کیلومتر 112 مسیر کرمانشاه به سمت اسلام آبادغرب احداث خواهد شد.
فرامرزیان گفت: برنامه داریم سال آینده بتوانیم عملیات اجرایی احداث ایستگاه "اسلام آبادغرب" را آغاز کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ایستگاه "پشته کش" یک ایستگاه باری است که پس از اجرایی شدن ایستگاه "اسلام آبادغرب" در دستور کار قرار می‌گیرد.
مجری طرح راه آهن غرب کشور اعتبار لازم برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب را حدود دو هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: اگر اعتبارات به موقع تامین شود، قطار تا سال 1403 به اسلام آبادغرب می‌رسد.

شناسه خبر 65407