شناسه خبر:65403
1401/11/6 09:48:35

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ایلام گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی شهر ایلام با 55 کیلومتر کابل‌کشی هزینه شده است.

بابک محمدی آوندی روز چهارشنبه اظهار کرد: باتوجه به انتخاب ایلام به‌عنوان شهر پایلوت هوشمندسازی در کشور توسط شرکت‌های وب، زیرساخت‌های این طرح ازجمله حفاری تمام معابر فرعی و اصلی برای کابل‌کشی با همکاری هفت استان دیگر کشور در مدت 14 روز انجام شد.
وی افزود: با تکمیل این طرح و نصب سیستم‌های مانیتورینگ، خدمات عمومی چون فعالیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی و پایش تصویری ترافیک، تابلوهای تبلیغاتی، دسترسی به اینترنت پرسرعت و صدور پروانه‌های ساخت به‌صورت هوشمند انجام خواهد گرفت.
شهردار ایلام ادامه داد: در راستای طرح هوشمندسازی ایلام یک سامانه الکترونیکی به نام ایلام من راه‌اندازی شده که در قالب این سامانه خدماتی چون صدور پروانه، پرداخت عوارض، روند نظارت بر ساخت و ساز پروژه‌ها توسط ناظر فنی بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌گیرد.
محمدی آوندی یادآور شد: برای تأمین سیستم مانیتورینگ به‌منظور پایش تصویری که از ملزومات شهر هوشمند به‌شمار می‌رود مبلغ چهار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.
وی به طرح تفکیک زباله‌ها در مبدأ هم اشاره و اضافه کرد: طرح تفکیک از مبدأ (تام) و جداسازی زباله‌های خشک قابل بازیافت از تر در همان مبدأ وارد فاز عملیاتی شده که با احداث کارخانه بازیافت از حجم زباله‌های استان کاسته خواهد شد و مکان احداث کارخانه بازیافت زباله در محل سایت پسماند واقع در محدوده شهری ایلام در دست پیگیری است.
شهردار ایلام در مورد فرهنگ‌سرای میدان ارغوان در ورودی شهر ایلام هم توضیح داد: ساختمان نیمه‌کاره این فرهنگ‌سرا مربوط به 22 سال پیش بوده که در این مدت وضعیت آن بلاتکلیف بود که با رایزنی‌های انجام گرفته با استاندار مقرر شد با همکاری پیمانکار بخش خصوصی با اعتبار اولیه 20 میلیارد تومان روند تکمیل این ساختمان ادامه یابد.
محمدی آوندی با بیان اینکه ایلام به یک فرهنگ‌سرای مجهز نیاز دارد، گفت: با تکمیل این فرهنگ‌سرا فعالیت‌های فرهنگی و هنری نظیر برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان، اجرای تئاتر و نمایش انجام خواهد گرفت.

شناسه خبر 65403