شناسه خبر:65393
1401/11/6 09:36:37

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان تویسرکان بیان کرد: پروژه مقدم مشکل حقوقی دارد و تعیین تکلیفش در حد اختیار وزیر آموزش‌وپرورش است.

حسین افشاری در شورای آموزش‌وپرورش گفت: کار ارزشمند رتبه‌بندی معلمان بعد از 11 سال انجام شد و امروز می‌توانیم به مباحث عمرانی و زیرساختی بیشتر بپردازیم.
وی افزود: هدف نخست رتبه‌بندی معلمان ارتقای جایگاه آنان بود که تا جای زیادی محقق شده است؛ افزایش حقوق معلمان نیز که مبلغ قابل توجهی بود، انجام شد، اما مهم‌تر اینکه در رتبه‌بندی جایگاه معلم را مانند استاد دانشگاه می‌دانند.
این مقام مسئول در همین راستا اذعان کرد: بودجه جاری وزارت آموزش‌وپرورش بیش از صددرصد افزایش پیدا کرد که دولت توانست رتبه‌بندی معلمان را انجام دهد.
وی گفت: سهم شهرستان تویسرکان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای آموزش‌وپرورش بالغ‌بر 42 میلیارد تومان است؛ اهمیت این رقم زمانی مشخص می‌شود که بدانید کل اعتبارات عمرانی شهرستان برای 38 دستگاه اجرایی 60 میلیارد تومان بود و تنها در این سفر کف اعتبار آموزش‌وپرورش تویسرکان 42 میلیارد تومان بود.
افشاری افزود: برای استفاده از تخصیص سفر رئیس‌جمهور با توجه به دستور آقای رئیسی که می‌گویند اجازه بلوکه شدن پول در بانک را نمی‌دهم، هر دستگاهی که انعقاد قرارداد داشت، پروژه را اجرا کرد و به صورت‌وضعیت رسید، با توجه به تشخیص استاندارد، تخصیص به آن پروژه تعلق می‌گیرد.
وی گفت: وقتی انعقاد قرارداد نکرده‌اید و پروژه‌های نیمه‌تمام به جایی نرسیده، طبیعی است که از آن تخصیص هم استفاده نمی‌کنید.
این مقام مسئول افزود: سد خرمرود و بزرگراه تویسرکان به جوکار را دقیقاً براساس همین مکانیسم توانستیم برایشان تخصیص دریافت کنیم و بخشی از مطالبات مردم و پیمانکار را بپردازیم.
افشاری عنوان کرد: تقسیم اعتبارات زمان توزیع آن معمولاً در ماه‌های خرداد یا تیر است، مدیرکل نوسازی همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان وظیفه دارند به شورای معاونین استانداری بروند، دبیر جلسه هم رئیس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه استان است که در آنجا سهم هر بخشی را تعیین می‌کنند و آن زمان، وقت رایزنی جهت ارتقای سهم اعتبارات حوزه آموزش‌وپرورش است، جایگاه این مباحث در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها نیست.
فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: اگر سهم شهرستان تویسرکان کم باشد، آقای شیرازیان مدیرکل نوسازی همدان و همکاران وی را زیر سؤال باید ببریم که با توجه به اینکه شاخص‌ها را شما تعیین می‌کنید، چرا سهم تویسرکان را کم دیدید.
وی عنوان کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز برای ما مهم و مصوبه شورای امنیت کشور است، مدارس مکلف هستند بعد از ساعات کلاس سیستم گرمایشی را روی 10 درجه بگذارند و روز بعد یک ساعت قبل از شروع کلاس مجدد افزایش دهند.
این مقام مسئول گفت: اگر استان‌های کشور دچار کمبود گاز شوند، لازمه آن این است که ما سیستم گرمایشی را خاموش کنیم؛ درنتیجه باز مدارس تعطیل می‌شوند.
وی اذعان کرد: پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در حوزه آموزش‌وپرورش طی دهه فجر، پروژه‌های خوبی هستند.
این مقام مسئول گفت: پروژه‌های اولویت‌دار سال آینده با توجه به مشکل جا برای دانش‌آموزان دیده شود.
وی افزود: درخصوص پروژه مقدم چندین‌بار بحث شده، پروژه مشکل حقوقی با خیر اولیه دارد که در خارج از کشور است؛ پروژه مقدم را باید وزیر آموزش‌وپرورش تعیین تکلیف کند، جزء اختیارات وی است.
فرماندار شهرستان تویسرکان بیان کرد: دولت بحث مولدسازی دارایی و سرمایه‌هایش را مطرح کرده و از اولویت‌های دولت است؛ اگر ساختمانی دارید که به کارتان نمی‌آید، تغییر کاربری دهید، ما هم تأیید می‌کنیم و در کمیسیون ماده پنج استان که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد، مانند حوزه علمیه درحال ساخت تویسرکان که به‌دلیل کمبود بودجه توان اتمام نبود که پیشنهاد داده شد بخشی از فضای آموزشی آنجا را تبدیل به تجاری و پیش‌فروش کند تا تکمیل شود که از این نوع ابتکارات می‌شود در همه حوزه‌ها برای پیشبرد کارها انجام داد.

شناسه خبر 65393