شناسه خبر:65331
1401/11/5 09:45:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با بیان اینکه 65 درصد ناوگان تاکسیرانی همدان فرسوده است، گفت: به دنبال این هستیم برای نوسازی خودروها تسهیلاتی در اختیار تاکسیرانان قرار گیرد.

محمود حضرتی با بیان اینکه سه هزار و 400 دستگاه تاکسی در شهر همدان وجود دارد که تعدادی از خودروها آژانس‌ها را شامل می‌شوند و تاکسی‌های فعال شهر نیز دو هزار و 200 دستگاه هستند، اظهار کرد: تعدادی از تاکسی‌های سطح شهر فرسوده هستند و نوسازی نشده‌اند.
وی به بیان اینکه بخشی از تاکسی‌ها سال‌های گذشته نوسازی شده‌اند و امسال نیز نوسازی تعدادی آغاز شده است، گفت: اتحادیه تاکسیرانی از سوی سازمان شهرداری‌ها خرید خودروی سمند سورن را معرفی کرده که باید 275 میلیون تومان از سوی تاکسیران پرداخت و خودروی آن‌ها نوسازی شود.
مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با تأکید بر اینکه تقریباً یک ماه پیش سایت‌ها برای خرید خودرو باز شده و تعدادی از تاکسیرانان همدان ثبت‌نام را انجام می‌دهند، افزود: فعلاً وامی برای این منظور اختصاص نیافته و به‌صورت نقدی خریداری و تاکسی‌ها نوسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه با اتحادیه تاکسیرانی صحبت‌کردیم که استقبال از خرید این خودروها در همدان کم است و تاکسیران توان خرید خودرو ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تسهیلات نیز در خرید این خودروها در اختیار تاکسیرانان قرار گیرد.
حضرتی با تأکید بر اینکه 65 درصد ناوگان تاکسیرانی همدان فرسوده است، افزود: زمانی فرسودگی عنوان می‌شود که خودرویی دوبار نتواند معاینه فنی بگیرد و باید نوسازی شود و ما هم به دنبال این هستیم که تسهیلات در اختیار رانندگان قرار گیرد و بتوانند خودروی خود را نوسازی کنند.

شناسه خبر 65331