شناسه خبر:65299
1401/11/4 09:48:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی اراک در پهنه اقتصاد ملی یکی از قدرترین شرکت‌های ماشین‌سازی در منطقه است که باید در عرصه اقتصاد بین‌المللی نقش‌آفرینی کند گفت: باید به این شرکت کمک کرد تا راه‌های نفوذ را برای رسیدن به این حوزه‌ها طی کند.

حمیدرضا نجف‌پورکردی امروز در جریان بازدید از شرکت ماشین‌سازی اظهار کرد: افتخار می‌کنم در یک محیط کارگری تولیدی و صنعتی و در سرزمینی که امام(ره) در آن متولد شد و بزرگانی همچون امیرکبیر داشته حضور پیدا کردم.
وی افزود: هدف از بازدید آشنایی با قابلیت‌ها و همچنین شناسایی مشکلات مجموعه شرکت ماشین‌سازی اراک است که هرچند کم و بیش در جریان اتفاقات هستیم؛ مشکلاتی در گذشته شناسایی شده و باید برای برون‌رفت از آنها در حوزه توسعه، تأمین منابع، بازار و در حوزه‌های ظرفیت‌سازی داخل استان و حتی داخل مجموعه معظم صندوق فرهنگیان چراکه شامل مجموعه‌های فولادی و پتروشیمی است، برنامه‌هایی تدوین و اجرایی شود.
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان اینکه این شرکت در پهنه اقتصاد ملی یکی از قدرترین شرکت‌های ماشین‌سازی در منطقه است که باید در عرصه اقتصاد بین‌المللی نقش‌آفرینی کند ادامه داد: باید به این شرکت کمک کرد تا راه‌های نفوذ را برای رسیدن به این حوزه‌ها طی کند.
نجف‌پور بیان کرد: توسعه مباحث مربوط به آموزش و مراکز آموزشی و مهارت‌افزایی از اهدافی است که در سفر به اراک و بازدید از شرکت ماشین‌سازی دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: با رویکرد ارتقای بهره‌وری، نوسازی ماشین‌آلات را خواهیم داشت و باید مبتنی بر خلاقیت و نوآوری اقدامات بزرگی شکل بگیرد؛ سهم دانش‌بنیانی تولیدات این مجموعه اندک است البته برای ارتقای این بخش هدف‌گذاری شده است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: مجموعه ظرفیت‌های داخل کشور و مجموع شرکت‌های جوانان و نخبه را در حال به خدمت گرفتن هستیم که درخواست داریم شرکت ماشین‌سازی نیز برای دانش‌بنیان کمک‌کننده باشند.
استاندار مرکزی نیز با بیان اینکه شرکت ماشین‌سازی اراک به عنوان ابرصنعت و صنعت صنعت‌ساز جایگاه ویژه‌ای در صنایع کشور و استان دارد، گفت: در جلساتی که در هفته‌های اخیر در دفتر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور برگزار شده، امروز برای دومین باز از صنایع استان بازدید صورت گرفته و از نزدیک در جریان مشکلات شرکت قرار گرفت.
فرزاد مخلص‌الائمه اظهار کرد: روند پیشرفت پروژه‌های سفارش داده شده به ماشین‌سازی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت البته نیاز است که اقداماتی نیز انجام شود.
وی با بیان اینکه بحث جدی در حوزه نوسازی تجهیزات این شرکت است که باید ابتدا به صورت درون‌زا اتفاق بیفتد افزود: نوسازی باید مبتنی بر ظرفیت نخبگان ماشین‌سازی و هم ظرفیت دانش‌بنیانی استان و کشور صورت بگیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: آن بخشی هم که مبتنی بر استفاده از توان خارج کشور است باید بر اساس درآمد ماشین‌سازی باشد که این امر مستلزم ارتقای ظرفیت تولید این شرکت است.
مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: امیدواریم که با درایت مدیرعامل صندوق و مدیر شرکت ماشین‌سازی و هلدینگ‌های مربوطه بتوانیم ظرفیت مازاد تولید را فعال کنیم.
وی افزود: یکی از استثنایی‌ترین کارگاه‌های صنعتی کشور از لحاظ ابعاد و ظرفیت یکپارچه در اختیار ماشین‌سازی است که به عنوان اولین صنعت سنگین کشور شناخته می‌شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: امیدواریم مجموعه صنایع کشور و پروژه‌های مربوط به حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و صنایع خرد و کلانی که با هر شکل می‌توانند زنجیره‌ ارزش ماشین‌سازی را افزایش دهند وارد مدار کنیم و این نوید را به مجموعه‌های علاقه‌مند به تولید و صنعت استان می‌دهیم که شرکت ماشین‌سازی با روندی که پیش گرفته به نقطه‌ای جلوتر از دوران شکوفایی گذشته برگردد.

شناسه خبر 65299