شناسه خبر:65294
1401/11/4 09:39:23

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ایجاد مراکز شیمی درمانی و درمان ناباروی از دغدغه‌ها و مطالبات مسئولان و مردم این شهرستان است و همه تلاش خود را برای تحقق این مهم به‌کار می‌گیریم.

جعفر توان روز دوشنبه در نشست با مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای عمران و سرزندگی شهرستان استفاده کنیم، اظهار کرد: مسئولان برای حرکت در مسیر توسعه و آبادانی نیاز به همکاری و تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد دارند.
وی اضافه کرد: اشتغال جوانان از طریق ظرفیت‌هایی چون فعالیت در واحدهای تولیدی دخانیات و طلای قلقله و دیگر طرح‌های بزرگ اقتصادی از دغدغه‌های اصلی دولت در این شهرستان است.
فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: استفاده از ظرفیت معادن برای تقویت حوزه ورزش و کارهای اجتماعی با محور هیئت‌ها و انجمن‌ها، ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب سالم و آسفالت راه‌های روستایی از دیگر برنامه‌های دولت در این شهرستان است.
توان با بیان اینکه منابع طبیعی، جنگل و مرتع، ثروت و سرمایه آیندگان است، یادآور شد: حفظ این منابع خدادادی، نیازمند مشارکت تمام مردم از جمله سازمان‌های مردمی است.
وی بر ضرورت توجه بیشتر اداره بهزیستی به سازمان‌های مردمی و پیگیری جذب اعتبارات و حفظ ردیف‌های اعتباری تأکید کرد و ادامه داد: سال گذشته اعتبار مصوب در شهرستان سقز برای بهزیستی 150 میلیون تومان بود که امسال به یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت.
کاهش دریافت کمک‌های مردمی، عدم افزایش یارانه مراکز بهزیستی، حذف ردیف اعتباری و در نتیجه کاهش خدمات مراکز زیرنظر بهزیستی، ضرورت تشکیل شورای محلات متشکل از قشرهای مختلف، استفاده از ظرفیت جایگاه اداری معاونت استانداری و فرمانداری ویژه برای تسهیلگری در امورات اداری، نگرانی از تخریب جنگل و مرتع، اتمام ساختمان جامعه معلولان، ضرورت مناسب سازی امکان توسط شهرداری، ضرورت راه اندازی مرکز شیمی درمانی، رفع مشکلات اداری مرکز نگهداری معلولان و واگذاری مکان برای دفاتر سازمان‌ها از دغدغه‌های نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد بود که در این جلسه به بیان آن پرداختند.
سقز در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

شناسه خبر 65294