شناسه خبر:65198
1401/11/2 10:35:24
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

نظارت بر اماکن ناایمن دستور ویژه وزیر کشور است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: نظارت بر اماکن ناایمن دستور ویژه وزیر کشور است و ما هم تأکید داریم.

علی‌اکبر اسدی روز شنبه در جریان بازدید از ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو و به‌ویژه آتش‌نشان اراکی شهید رضا نظری، سالروز این حادثه را بهانه‌ای برشمرد تا در جمع آتش‌نشانان حضور یافته و از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این جان‌برکفان تقدیر گردد.
وی تصریح کرد: اقدامات سازمان آتش‌نشانی اراک و به‌ویژه خرید تجهیزات انفرادی برای آتش‌نشانان، اقدامی شایسته و درخور تقدیر است چراکه بسیاری از آتش‌نشانی‌های مراکز استان‌ها چنین امکاناتی را ندارند.
اسدی افزود: در خصوص خرید نردبان بلندمرتبه نیز خوشحالیم که بعد از سال‌ها این اتفاق رخ‌داده و باوجود این امکانات، در حوادث احتمالی در ساختمان‌های بلند آتش‌نشانان می‌توانند به سهولت به یاری افراد دچار حادثه بشتابند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین زمین جهت ایجاد مرکز آموزش، از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد تا این مکان در اختیار شهرداری قرارگرفته و این مرکز به‌زودی احداث شود.
اسدی همچنین اظهار داشت: معیشت آتش‌نشانان عزیز دغدغه ما نیز هست که امیدواریم راهکارهای قانونی جهت کمک به این عزیزان فراهم شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در پایان با بیان اینکه آتش‌نشانی اراک در زمینه پیشگیری از شهرهای پیشرو است، خاطرنشان کرد: پیشگیری در مسائل ایمنی باید به‌صورت جدی پیگیری شود و نظارت بر اماکن ناایمن که دستور ویژه وزیر کشور نیز هست می‌بایست به‌صورت مستمر صورت پذیرفته و تا حصول نتیجه پیگیری شود.

شناسه خبر 65198