شناسه خبر:65176
1401/11/2 09:56:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: عملیات ساخت دو سالن سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج پایان یافت و این سالن‌ها آماده بهره‌برداری است.

امین مرادی اظهار کرد: در راستای برنامه‌های محوری حوزه هنری در زمینه توجه به مناطق کم‌برخوردار عملیات ساخت دو سالن سینمایی مجهز به امکانات روز در نایسر به مرحله بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در این پروژه که از ابتدای سال‌جاری عملیات اجرایی آن آغاز شد، دو سالن سینمایی با تجهیزات و امکانات روز سینمایی ازجمله سیستم صوت وتصویر حرفه ای و پرجکش لیزری در سرای محله نایسر در مدت زمان کمتر از یک سال تکمیل شد و آماده بهره‌برداری است.
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به آغاز زمان فعالیت این دو سالن سینمایی، اضافه کرد: با هماهنگی به انجام آمده در ایام مبارک دهه فجر و با حضور مسئولان استانی و کشوری پخش فیلم در این دو سالن آغاز خواهد شد و نایسری‌ها از امکانات این دو سالن بهره‌مند خواهند شد.
مرادی ادامه داد: با شروع فعالیت این دو سالن سینمایی تعداد سالن‌های سینمایی حوزه هنری در استان کردستان به 15 سالن با ظرفیت هزار و 867 صندلی ارتقا پیدا کرده و سرانه صندلی سینمایی در استان نیز به دو هزار و 203 صندلی می‌رسد.
وی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را به‌عنوان یک ضرورت مهم در استان قلمداد کرد و افزود: با گسترش و توسعه این پروژه به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار استان ضمن تقسیم عادلانه امکانات و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری، بستر اصلی توسعه همه جانبه در استان فراهم می‌شود.
هم‌اکنون پردیس سینمایی بهمن سنندج با هفت سالن سینمایی و 918 صندلی، پردیس سینمایی مهر سقز با سه سالن سینمایی و 489 صندلی و پردیس سینمایی آزادی بیجار با 338 صندلی به‌عنوان زیر مجموعه‌های حوزه هنری استان و سینما کردستان مریوان با 336 صندلی در استان کردستان فعالیت دارند.

شناسه خبر 65176