شناسه خبر:65153
1401/11/1 12:12:24

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: در استان مرکزی نیازمند احداث یک بیمارستان جامع زنان و زایمان هستیم و این امر با همت و مشارکت خیرین و دولت قابل تحقق است.

فرزاد مخلص‌الائمه صبح پنجشنبه در بازدید سرزده از بیمارستان آیت‌الله طالقانی اراک ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و کادر درمان و کارکنان این مجموعه درمانی، اظهار کرد: بیمارستان 96 تختخوابی آیت‌الله طالقانی که درحال حاضر با ظرفیت 112 تختخواب، خدمات ارائه می‌دهد، امروز به نماد خدمت‌رسانی تبدیل شده است.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مجموعه درمانی آیت‌الله طالقانی باید امید و نشاط در خانواده‌های مشتاق فرزندآوری را تقویت کند، افزود: این مجموعه درمانی باید متناسب با اهمیت آن حرکت کند، اما متأسفانه به جهت قدمت بیمارستان و فرسودگی ساختمان درحال حاضر شرایط مطلوبی ندارد و در شأن شهرستان اراک و استان مرکزی نیست.
وی با بیان اینکه در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بخشی از منابع نوسازی بیمارستان تأمین شد و به‌تدریج تخصیص آن انجام می‌شود، گفت: با لحاظ شرایط موجود و نیازهای آینده، نیازمند احداث یک بیمارستان تخصصی و جامع زنان و زایمان هستیم.
مخلص‌الائمه تأکید کرد: بیمارستان آیت‌الله طالقانی باید میدان‌دار پیشرفت و تحول باشد، چراکه این مجموعه کانون امید مردم است و خدمات بسیاری به هم‌استانی‌ها و حتی به استان‌های هم‌جوار می‌دهد و از مناطق مختلف به این مرکز مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.
وی افزود: در راستای راهبرد تعالی جمعیت نیاز است با فوریت به سمت طراحی و احداث یک بیمارستان جامع حرکت کنیم و لازم است خیرین پُرتلاش و دغدغه‌مند در حوزه سلامت به این مهم ورود پیدا کنند.
استاندار مرکزی ادامه داد: خوشبختانه خیرین حوزه سلامت، پشتیبان برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان استان هستند و مرکزی یکی از استان‌های پیشرو و پیشگام در این زمینه بوده و امروز یکی از نیازهای مهم بیمارستان زنان و زایمان است.
وی اظهار کرد: از خیرین دعوت می‌کنیم برای مشاهده خدمات و نیازمندی‌های این مجموعه درمانی، بازدیدی از این مرکز داشته باشند و امیدوارم به فضل الهی و با همت و مشارکت جمعی خیرین و دولت، یک مجموعه درمانی در شأن بانوان استان ایجاد شود.

شناسه خبر 65153