شناسه خبر:65152
1401/11/1 12:10:45

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار جدید استان فردی خالص و بدون حاشیه است، گفت: همه باید از ایشان و برنامه‌هایشان حمایت کنیم.

«محمد رشیدی» شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران استان کرمانشاه افزود: همه مدیران و نمایندگان مجلس باید با در اختیار قرار دادن تجارب خود، شخص استاندار که حرکتشان در مسیری درست قرار دارد را مورد حمایت کامل قرار دهند تا انشاالله دوران مدیریت ایشان برای استان یک دوره رشد و بالندگی کم‌نظیر در تمام دوران پس از انقلاب باشد. («محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه 30 آذرماه امسال با حکم وزیر کشور به‌عنوان نوزدهمین استاندار این استان منصوب شد)
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد جنگ اقتصادی دشمن، یادآور شد: در چنین شرایطی اگر یک‌هزار دلیل برای کار نکردن داشته باشیم، اما برای کار کردن همواره باید یک دلیل باشد که آن‌هم عشق به مردم و بندگی خدا است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مدیران شیوه کار و تفکرشان این است که مدیر عاقل شخصی بوده که کار نکند! چون اگر کار کند، فردا باید به سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و قوه قضائیه جواب پس بدهد، اما اگر عشق به خدا باشد، فرد مدیر همه این‌ها را به گردن می‌گیرد و کار می‌کند.
رشیدی تأکید کرد: جواب «نه» گفتن به مردم، استاندار و نمایندگان آسان است، اما رفتن، درست کردن، تلاش کردن و از آب درآوردن سخت است و هنر مدیر خوب نیز این بوده که در شرایط جنگ اقتصادی، این‌چنین عمل کند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف در استان‌ها، گفت: فلسفه تشکیل این کارگروه‌ها این است که امور را به شکلی سریع‌السیر و بدون طی کردن مکاتبات اداری با شیوه «اختیار، تصمیم‌گیری و حرکت» بلافاصله به انجام برسانند.
رشیدی اضافه کرد: شرایط فعلی، شرایط طی کردن روال عادی با نوشتن نامه و تقاضا کردن و به نتیجه رسیدن نیست؛ چون هفته‌ها، ماه‌ها و شاید سال‌ها این شیوه به طول بینجامد و در شرایطی که کشور با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه است، با این شیوه نه می‌توان اشتغال ایجاد کرد و نه مشکلات را حل کرد.
نماینده مردم کرمانشاه اظهار کرد: هم‌اینک باید بیشترین تلاش در استان در حوزه‌های ایجاد زیرساخت برای راه، انرژی و آب که دارای ظرفیت زیادی در این زمینه‌ها هستیم و نیز ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی که به‌دلیل تکالیف انجام‌نشده مدیران ارشد کشور و استان در سال‌های گذشته به‌جای مانده است، باشد و به شیوه‌ای جهادی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه اگر انرژی و آب باشد صنعت و اشتغال نیز رونق پیدا خواهد کرد، گفت: حق مردم کرمانشاه بیش از این‌ها است و برخی اعتراضات و گلایه‌های مردم هم به‌حق بوده و ما مسئولان و نمایندگان نیز باید این مطالبات را دنبال کنیم.
نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه پرداختن به سیاست به دوران فراغت افراد مربوط است، گفت: نباید اجازه دهیم سیاست‌بازی وارد حوزه‌های کاری مدیران ما شود.
«عبدالرضا مصری» افزود: فرد مدیر در محیط کار باید یک دید و یک نگاه داشته باشد و آن نگاه تنها کشور و جمهوری اسلامی و نه جناح‌بازی و گروه‌بندی باشد.
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم سیاسی باشیم، باید سیاسی کشوری باشیم و نه سیاسی گروه‌بازی؛ فرد سیاسی باید به همه موضوعات دنیا اشرافیت داشته باشد و با فهم و شعور به جلو حرکت کند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کسی که به‌عنوان مدیر منصوب و وارد یک مجموعه می‌شود، باید بداند پدر آن مجموعه است؛ ازاین‌رو باید با احساس مسئولیت کامل و مدبرانه به فعالیت پرداخته و امور را مدیریت کند.
   مدیرانمان را به‌جای تخریب، حمایت کنیم
مصری با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از مدیران لایق و شایسته، گفت: موفقیت یک مدیر به‌هیچ‌عنوان فردی نیست، زیرا مدیریت توفیقش تابع جمع بودن، همدلی، یکپارچگی و تعامل است که البته آسیب‌هایی نیز دارد و آن «جناح‌بازی» است.
وی با بیان اینکه آفت جناح‌بازی نخستین ضربه را با ایجاد تنگ‌نظری‌های بیهوده به کاهش توان مدیریت وارد می‌کند، افزود: فرهنگ «بزن بزن» نباید در فضای استان حاکم باشد، زیرا هر مدیری ممکن است نقاط ضعف و قوت داشته باشد؛ ازاین‌رو به‌جای برجسته کردن نقاط ضعف و خالی کردن زیر پای وی، باید نقاط حُسنش را تقویت کرد.
نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی در استان موفق خواهیم بود که توان 60 درصدی مدیرانمان را به 100 ارتقا داده و با کنار گذاشتن فرهنگ بزن بزن و قومی قبیله‌ای، به‌جای تخریب، زیر بال‌وپر وی را بگیریم.
وی با بیان اینکه مدیران ما نباید همه حواسشان به اطرافشان باشد بلکه باید به افق نگاه کنند، تأکید کرد: ما نباید فضا و مسیر را برای مدیرانمان به میدان مین تبدیل کرده و دائم تلاش داشته باشیم تا پای وی روی مین برود، اگر دیدیم جایی مین‌گذاری شده است، باید تلاش کنیم آن‌ها را از پیش پای وی برداریم تا فضا برای حرکت و فعالیتش باز باشد.
مصری ادامه داد: فردی که به‌عنوان مدیر و یا استاندار مسئولیتی را در استان قبول می‌کند، همه باید مسیر را برای وی هموار کرده و هر کمکی که در توان داشته باشند، برای موفقیت وی بکنند.
   گلایه از بانک‌ها
نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه معیشت، مسکن و اشتغال مهم‌ترین مشکلات کشور و استان در شرایط فعلی است، افزود: متأسفانه بانک‌ها در ارائه کمترین میزان تسهیلات که مربوط به کمیته امداد امام (ره) است نیز نتوانسته‌اند موفق عمل کنند.
مصری با بیان اینکه استان در کشور در ارائه تسهیلات رتبه بیست‌وچهارم را دارد، یادآور شد: استانی که رتبه بیکاری آن در کشور نخست است، نباید در پرداخت تسهیلات دارای این رتبه باشد؛ بلکه باید رتبه نخست را به خود اختصاص می‌داد.
وی با تأکید بر اینکه اگر مدیر بانکی اختیاری ندارد باید نمایندگان را در جریان گذاشته تا مشکلات وی را حل کنند، افزود: استان کرمانشاه باید در کسب شاخص‌های کشوری همواره رتبه‌های نخست را در کشور داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از استاندار جدید کرمانشاه در برگزاری جلسه مجمع نماینگان استان، گفت: مجمع نمایندگان استان آماده همه‌گونه همکاری با شخص استاندار برای شکوفایی و توسعه بهتر استان است.

شناسه خبر 65152