شناسه خبر:65097
1401/10/29 09:37:46

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام ظرفیت‌ها برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن هشت‌ هزار و 100 واحدی اراک به‌کار گرفته شود.

«علی‌اکبر کریمی» روز چهارشنبه افزود: روز گذشته در نشستی با وزیر راه و شهرسازی، موانع و مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن هشت‌ هزار و 100 واحدی اراک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مقام عالی این وزارتخانه با سفر به استان مرکزی، از نزدیک در جریان این مشکلات قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی و شهر اراک قریب‌الوقوع است، ادامه داد: قرارداد اعطای تسهیلات این طرح در بانک مسکن نیز با مشکلاتی مواجه شده و در این خصوص نیز درخواست کتبی مبنی بر رفع این مشکلات به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده و معاونت مسکن این وزارتخانه ملزم به رسیدگی و حل مشکلات شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه‌بر طرح هشت‌ هزار و 100 واحدی اراک، طرح‌های بسیار دیگری در این شهر و دیگر شهرستان‌های استان وجود دارد که با وجود پیشرفت فیزیکی قابل توجه، مشکلاتی دارند که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان از این طرح‌ها بازدید می‌کند و تدابیر لازم برای حل مشکلات و موانع اندیشیده می‌شود.
کریمی مهم‌ترین مطالبه حوزه راه در شهرستان کمیجان را تکمیل، تعریض و بهسازی جاده ارتباطی آهنگران- ساروق- کمیجان عنوان کرد و گفت: برای تعریض و روکش آسفالت این جاده حدود یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری پیش‌بینی شد که مقرر شد 50 درصد این اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی و 50 درصد مابقی از محل اعتبارات استانی تأمین شود و درصورت تخصیص به‌هنگام اعتبارات این طرح در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: درخصوص تأمین اعتبارات مورد نیاز جاده ارتباطی شهرستان خنداب در مسیر کمیجان به میلاجرد و بلعکس و پُل ورودی شهرستان خنداب نیز مذاکرات لازم با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت و با دستور وی مقرر شد مدیران حوزه سازمان راهداری کشور در این هفته از شهرستان‌های کمیجان و خنداب بازدید کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ارتقای جاده قره‌کهریز اراک از روستایی به شهری نیز از دیگر مسائلی بود که در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و دستورات لازم برای تحقق این مهم از سوی مقام عالی وزارت به معاونان مربوطه داده شد.
کریمی عنوان کرد: همچنین برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز درخصوص تعریض، بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده قره‌کهریز درخواست کتبی ارائه و مقرر شد معاونت سازمان راهداری از منطقه بازدید کند و این موضوع پیگیری شود.
وی با اشاره به ایجاد جاده کنارگذر شمالی اراک که از سوی شرکت جهاد نصر انجام می‌شود، گفت: با وجود اینکه سرمایه‌گذار تلاش‌های خوبی در این راستا انجام داده و قطعه نخست این طرح از سه‌راهی شازند تا جاده فراهان به طول 25 کیلومتر آماده آسفالت است، اما دولت سهم خود را در این طرح به‌طور کامل پرداخت نکرده است و با درخواست کتبی بنده و دستور وزیر راه و شهرسازی به مدیرعامل شرکت، مقرر شد اعتبار مورد نیاز تأمین شود و اوایل سال آینده آسفالت و بهره‌برداری از قطعه نخست کنارگذر شمالی اراک انجام می‌شود و اجرای قطعه دوم این طرح در دستور کار ویژه قرار می‌گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیگیری و مکاتبات لازم درخصوص احداث آزادراه مسیر اراک- ساوه در محدوده شهرستان‌های فراهان، آشتیان و تفرش با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی انجام و مقرر شد در نخستین فرصت با تعامل و همکاری فرماندهی قرارگاه سازندگی خانم‌الانبیا، این موضوع تعیین تکلیف شود.

شناسه خبر 65097