شناسه خبر:65093
1401/10/29 09:32:03

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان از رفع مشکل 26 واحد تولیدی با کمک دستگاه قضائی خبر داد و گفت: سه واحد تولیدی نیز به‌طور کامل احیا شدند.

حسن خانجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حمایت از تولید و جهادگران عرصه اقتصادی، از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش دستگاه قضائی استان، مشکلات 26 واحد تولیدی برطرف شد و سه واحد تولید به‌طور کامل احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.
وی حمایت از فعالان عرصه تولید را از تأکیدات مکرر رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: تلاش برای رفع موانع تولید جزء مهمی از اولویت‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه است.
دادستان همدان اظهار کرد: با این رویکرد و به‌منظور حمایت از حقوق عامه، پیگیر مطالبات و خواسته‌های تولیدکنندگان به‌منظور ارائه راهکارهای قانونی برای رفع مشکلاتشان هستیم تا جایی که در سال جاری برخی از مشکلات قابل توجه 26 واحد تولیدی برطرف شد و سه واحد تولیدی نیز به‌طور کامل احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند.
دادستان همدان تصریح کرد: با جان گرفتن این سه واحدی تولیدی، بیش از 100 کارگر با بازگشت به کارخانه فعالیت خود را از سر گرفتند و نان‌آور خانواده‌هایشان شدند.
وی از برگزاری مستمر جلسات و نشست‌های متعدد در قالب «ستاد اقتصاد مقاومتی» با فعالان عرصه تولید برای اندیشیدن تدابیر لازم خبر داد و عنوان کرد: امسال برای شناسایی مشکلات کارخانه‌های استان، 10 مورد بازدید میدانی توسط این دستگاه انجام گرفت.
خانجانی کمبود نقدینگی و مواد اولیه و یا عدم ترخیص به‌موقع این مواد از گمرک، مشکلات با بانک‌ها درخصوص تسهیلات و صدور دیرهنگام برخی مجوزها از سوی دستگاه‌ها را بخشی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی برشمرد.
وی گفت: علاوه‌بر مکاتبات متعدد با دستگاه‌های اجرایی، 15 مورد مکاتبه با گمرک استان به‌منظور ترخیص هرچه سریع‌تر کالاهای مرتبط با واحدهای تولیدی، انجام شده است.
دادستان همدان افزود: معتقدیم مشکلات واحدها نباید منجر به تعطیلی آن‌ها شود، چراکه امروز حمایت از تولیدکنندگان به‌عنوان جهادگران عرصه اقتصادی، امری ضروری است تا هم چرخ تولید بچرخد و هم فرصت‌های شغلی بیش‌ازپیش مهیا شود.

شناسه خبر 65093