شناسه خبر:65059
1401/10/28 09:37:40

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: توسعه کالبدی مناطق مختلف شهری به‌ویژه در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در دستور کار ویژه مجموعه مدیریت شهری قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود.

«علی چگینی» روز سه‌شنبه، افزود: نهاد توسعه محله و دفتر تسهیلگری مربوط به استانداری است که با به کارگیری یک پیمانکار دارای صلاحیت و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و معتمدین محلی، نیاز و ظرفیت‌های توسعه‌ای محله موردنظر در ابعاد ورزشی، کالبدی و زیرساختی و شهرسازی، نیازهای آموزشی و تقویت فرهنگ شهرنشینی و توسعه بافت‌های ناکارآمد و فرسوده احصا می‌کند.
وی تاکید کرد: نیاز است ابعاد مختلف توسعه مناطق که منجر به نظم‌دهی محله‌ها به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی است، توسط افراد انجام شود.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به ضرورت توجه به افزایش سرانه درمانی گفت: در ابتدای فعالیت شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک، سه پایگاه اورژانس در سطح این شهر فعال بود که با تعامل و هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی اراک و خیرین حوزه سلامت، شمار این پایگاه‌ها به 17 مورد افزایش یافت و بیشتر آنها در مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده است.
چگینی ادامه داد: ایجاد این پایگاه‌های درمانی و بهداشتی نیاز مناطق است که قابلیت افزایش دارد و پیگیری می‌شود در اراضی و مناطقی که تراکم بافت جمعیتی زیاد است، برای ارایه خدمات به مردم از هیچ کوششی دریغ نشود.
وی گفت: قبل از 2 سال گذشته، زمین‌های چمن مصنوعی و روباز در مناطق حاشیه‌نشین وجود نداشت که اکنون هشت زمین ساخته شده و تا ایجاد 16 زمین هدفگذاری شده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: انجام پژوهش‌های شهری باید در راستای نیازهای واقعی شهر باشد و مانند پژوهش‌های زیادی که تاکنون انجام شده و به صورت کتابچه روی طاقچه‌ها یا دفاتر بایگانی و سازمان‌ها خاک می‌خوردند، نباشد.
چگینی تصریح کرد: نیاز است نقاط ضعف و قوت برای دستیابی به برش و اهداف‌کلان چرخه مدیریت شهری احصا شود و در این راستا از ظرفیت کارشناسان متخصص و خبره تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بهره‌گیری شود تا بتوان گام‌های موثرتری برای توسعه، عمران و آبادانی شهر برداشت.

شناسه خبر 65059